מערכת חשמלית סולארית

בשנים האחרונות ישנה עלייה משמעותית במספר בתי האב ובתי העסקים שבוחרים להתקין מערכת חשמל סולארית. לצד המודעות הגבוהה שקיימת בנושא, יש לא מעט אי דיוקים שנוגעים לאנרגיה סולארית. מי שרוצים להכיר במידע המהימן ביותר, צריך לקרוא את השורות הבאות. שכן, מאמר זה מרכז את כל העובדות החשובות אודות מערכת סולארית והשימוש בה.

סוגי מערכות החשמל הסולאריות

סוגי מערכות החשמל הסולאריות

יש 2 סוגים של מערכות חשמל סולאריות:
1. מערכת ביתית
2. מערכת תעשייתית

מערכת החשמל הביתית כוללת פאנלים סולאריים שמותקנים על גבי גגות של בתים. מערכת זו מורכבת על קונסטרוקציה של פאנלים סולאריים שדומה לזו שקיימת בדודי השמש שמוכרים לנו (רק שכאן מדובר בפאנלים גדולים הרבה יותר שמכסים שטח רחב). מערכת זו נקראת בעגה המקצועית מערכת סולארית ביתית וניתן להתקין אותה על גבי בתים פרטיים ובניינים משותפים. המערכת התעשייתית ניתנת להתקנה על גבי גגות ושטחים רחבי ידיים, למשל:

– גגות של בתי ספר
– גגות של מחסנים
– גגות של מבני חקלאות

יצירת קשר

האישורים שצריך להשיג כדי לבצע התקנת מערכת סולארית

אחת השאלות הנפוצות ביותר שעולות לא פעם בקרב מי שמתעניינים במערכות חשמל סולאריות נוגעת לאישורים שיש לעמוד בהם כדי לקבל אישור להתקנת פאנל סולארי. נציין בקצרה כי יש רשימה של אישורים שניתן להכיר בהם מקרוב בעת פנייה אל חברה המתמחה בתחום. בחרנו להציג בפניכם כמה מהתנאים הללו, כדי שתוכלו להבין במה מדובר פחות או יותר:

– ההתקנה צריכה להתבצע על גבי מבנה שנחשב לחוקי
– צריך לקבל אישור מטעם מהנדס חשמל
– יש לדווח על סיום ההתקנה לרשות הכבאות הארצית

התנאים שצריך לעמוד בהם כדי להתקין את המערכת

התקנה של מערכת מסוג זה מצריכה עמידה בתנאים הבאים:
– קיום של גג בגודל 100 מ”ר לפחות
– חיבור קבוע לרשת
– שטח פנוי לגמרי שאינו כולל הצללה
– קיום של תשתית חשמל תקינה
– אישור הסכמה מטעם הדיירים (במידה ומדובר בבניין, ההסכמה צריכה להיות של כ – 67% מהדיירים)

כך המערכת עובדת

מי שיש ברשותם חיפוי סולארי על גג הבית הפרטי או הבניין, יודעים כיצד המערכת שלהם פועלת. נציין בפניכם בקצרה כי ההליך מתחיל בכך שקרני השמש פוגעות בחלק החיצוני של הפאנלים. כלומר, בחלק שנקרא זכוכית סולארית. הדבר מוביל ליצירה של אנרגיה שמומרת לחשמל שניתן להשתמש בו לצריכה הביתית שלכם. ראוי לציין כי עודף החשמל שיישאר לאחר מכן, יעבור אל חברת החשמל שתשלם לכם על כך.

איך התשלום מחברת החשמל מתבצע?

סביר להניח שקראתם את הפסקה שלעיל ושאלתם את עצמכם – נניח ויש לי בבית לוח סולארי שצבר אנרגיה עודפת, איך אני יכול לקבל את התשלום עבורה? אנחנו כאן כדי לענות על השאלה הנפוצה הזו ולציין בפניכם כי תצטרכו לפתוח תיק ספק בחברת החשמל לאחר שתתחברו לרשת. כדי שזה יקרה, עליכם להגיש את המסמכים הבאים:
– מסמכים כלליים לפתיחת ספק
– טופס ספק חתום
– צילום חשבונית
– צילום שיק
לאחר מכן, חברת החשמל תקרא את מונה הייצור שלכם ותעביר את התשלום ישירות לחשבונכם. ניתן לראות בשלב זה כי מדובר בהליך פשוט למדי שיאפשר לכם ליהנות מהכנסה צדדית.

לקבל החלטה סופית על המערכת הסולארית

עכשיו אתם יודעים את כל הפרטים החשובים על מערכת סולארית, כך שנותר לכם רק להכיר מקרוב בחברות שמבצעות התקנה של מערכות אנרגיה סולארית כמו חברת יוניקיט אנרגיה. נאחל בהזדמנות זו שתיקחו חלק במהפכה הירוקה ותתקינו על גג הבית שלכם את המערכת הידידותית לסביבה.

Call Now Button דילוג לתוכן