פאנלים סולאריים לבית

האפשרות להפיק אנרגיה סולארית ידועה כבר מעל מאה שנה. למרות זאת, בעבר לא היה מושג של הקמת מערכת סולארית ביתית. פאנלים סולאריים הותקנו לצרכים תעשייתיים לבד. בשנים האחרונות המודעות לנושא גדלה. וכך לא מעט אנשים בוחרים להשקיע בהפקת אנרגיה סולארית שתשמש אותם ותפחית את צריכת החשמל שלהם. כאן תקבלו מידע על סוגי לוחות סולאריים, זכוכית סולארית, חיפוי סולארי ואיך הם יכולים להתחבר למערכת הביתית המפיקה חשמל. אז בואו נתחיל.

מה זה פאנל סולארי לבית?

פאנל סולארי הוא לוח סולארי המורכב מיחידות תאי סיליקון מוליכי חשמל שנבנו במיוחד כדי לקלוט יחידות אנרגיה מהשמש. ניתן לחבר מספר לוחות אחד אל השני ובכך להגדיל את כמות החשמל המופק כיוון שהלוחות מצליחים לקלוט יותר אנרגיה. כל פאנל סולארי מכיל עשרות אם לא מאות (תלוי בגודל הלוח כמובן) תאים פוטו וולטאיים. ברגע שתאים אלו קולטים פוטונים, הם הופכים את הלוח לשדה חשמלי וכדי ליצור מעגל חשמלי מחברים משני צידי הלוח מוליכים: אחד חיובי ואחד שלילי וכך מתקבל מעגל חשמלי. את המעגל החשמלי שנוצר יש צורך להחליף לזרם לא ישיר, זרם זה מכונה AC ובו עושה חברת החשמל שימוש. לצורך כך מתקינים ממירים ייעודיים וזהו, החשמל המופק יכול לשמש לצריכת החשמל הביתית או התעשייתית – תלוי איפה המערכת מותקנת

יצירת קשר

מה זה אנרגיה סולארית?

האנרגיה המיוצרת מהשמש מכונה אנרגיה סולארית. מדובר באנרגיה שלצורך הייצור שלה אין צורך בזיהום אוויר. היא נקייה והייצור שלה זמין וקל. השמש המוכרת לנו עשויה מהליום ומימון. היא חמה מאוד ומפיצה אנרגיות חום. טמפרטורת השמש עוברת את ה-14 מיליון מעלות!. יחידות האנרגיה הנפלטות מהשמש ידועות בשם “פוטונים” אותם ניתן להפוך לאנרגית חשמל. כמות הפוטונים היוצאים מהשמש בשעה אחת, יכולים לספק את צריכת החשמל של כל העולם למשך שנה! הבעיה היא שצריך לקלוט את הפוטונים ולהמיר אותם לאנרגיית חשמל. ואת זה עושים באמצעות פאנלים סולאריים.

פאנל סולארי לבית בעיצוב בריקים

איך מקימים מערכת סולארית ביתית?

מערכת סולארית ביתית היא למעשה מערת סולארית המותקנת על מבנה הבית והחשמל המופק על ידה משמש לצריכת החשמל הביתי. חשוב לציין כי החשמל מופק רק כאשר השמש זורחת ויחידות אנרגיה נקלטות בקולטים. בזמנים של קור, עננים וגשם, יעילות המערכות פוחתת, היא תקלוט פחות אנרגיה ולכן, כאשר מקימים מערכת סולארית ביתית, לא מסתמכים עליה בלבד, אלא מתקינים אותה לצד החיבור לחשמל המסורתי.

החשמל המופק נוצר רק בהתאם לכמות האנרגיה הנקלטת בו. כך שבשעות עומס ובשעות כמו שעות ערב, נעשה שימוש בחשמל הרגיל. בנוסף לכך, חשוב לציין כי את עודפי החשמל ניתן למכור לחברת החשמל וכך, מרוויחים לא מעט כסף מהעניין.

פאנלים סולאריים לבית פרטי

אילו סוגי פאנלים סולאריים ניתן לשלב במערכת הביתית?

מערכות סולאריות ביתיות מעלות את ערך הנכס משמעותית. אך לא מסיבה זו אנשים בוחרים לשלב בבניין שלהם מערכת כזו. זה קורה בעיקר בגלל הרווח הכספי עליו נרחיב כאן. אם בעבר המיתוס הנפוץ היה שלוחות סולאריים מכערים את המבנה עליו הם מותקנים. הרי שהיום המציאות הוכיחה אחרת. חברת יוניקיט אנרגיה שהיא יבואנית בלעדית של מטריקס המובילה בייצור לוחות סולאריים, מציעה ללקוחותיה מגוון פאנלים סולאריים מעניינים במיוחד.

פאנלים סולאריים מחירים לבית

לוח סולארי על הגג

הלוחות הסולאריים הנפוצים ביותר הם הלוחות הסולאריים הנראים כמו עוד קולט שמש של דוד המים החמים… אז נכון, יש פאנלים סולאריים כאלו. אבל יש פאנלים סולאריים המתאימים למבנה בית רעפים או גג מבנה מושקע. פאנלים סולאריים לגג סולארי קיימים במגוון משטחים. הלקוח בוחר את העיצוב והצבע המתאים לו. הלוחות מגיעים קלים להרכבה, דמויי רעפים וכך, הם משדרגים את מראה המבנה בצורה משמעותית. אם יש לכם שטח גג רעפים, כדאי שתבחנו את האופציה לשלב עליה לוחות סולאריים.

פאנל סולארי לגג הבית
יצירת קשר

זכוכית סולארית

לוח סולארי עשוי משטח הופך לפופולארי יותר ויותר. פאנל סולארי עשוי זכוכית מתאים לשילוב בחלונות, מרפסות, חלונות בניין, מעקות מרפסות ועוד. את צבע ואטימות הזכוכית הלקוח בוחר ומגוון העיצובים הוא גדול. באמצעות שילוב זכוכית סולארית במקומות כאלו, כמות האנרגיה המיוצרת גדלה משמעותית.

לייצר חשמל מפאנלים סולאריים לבית

חיפוי סולארי על הקירות

חיפוי קיר הוא דבר מתבקש בהתאם לעיצוב המבנה. בעלי דירה המעוניינים להתקין מערכת סולארית ביתית ומגלים שאין להם הרבה שטח למיקום הלוחות הסולאריים, יכולים לשלב חיפוי סולארי לקירות. את צבע ואופי החיפוי הלקוח בוחר וכך, הוא נהנה מאנרגיה רבה יותר, מה שמשפיע לו ישירות על הרווחים.

אנרגיה ירוקה לבית

למה להתקין מערכת סולארית ביתית?

להתקנת מערכת סולארית ביתית יש לא מעט יתרונות. אצל כל אחד הסיבה לבחירה היא שונה. נרחיב כאן על הסיבות המובילות.

חיסכון בחשבון החשמל

את החשמל המופק מנתבים ללוח חשמל הביתי וכך הלקוח יכול לעשות בו שימוש. לכל בעל מערכת סולארית ביתית יש חוזה חתום עם חברת החשמל בו היא מתחייבת לרכוש ממנו את עודפי החשמל. וכך, צריכת החשמל המסופק מחברת החשמל קטנה משמעותית. חשבון החשמל קטן. ולא רק זאת, אלא שעודפי החשמל נמכרים לחברת החשמל והלקוח מקבל על כך זיכוי מחברת החשמל.

מערכת סולארית לבית מפאנלים

השקעה אלטרנטיבית

רכישה והתקנת מערכת סולארית ביתית נחשבת להשקעה משתלמת. אחוז התשואה המתקבל נע באזור ה-8% והוא משתנה כמובן בהתאם לנתונים הקיימים. חשוב להבין את העניין. הרי מלוח סולארי של 10 מ”ר ניתן להפיק 1 קוט”ש חשמל. בחישוב שנתי ניתן להרוויח רק מלוח סולארי כזה מעל תשע מאות שקל בשנה. ככל שיש לכם לוחות סולאריים גדולים יותר, הרווח המתקבל יהיה משמעותי יותר. בחישוב מצטבר של סך שנות החיים המינימלי של מערכות אלו, הסכומים המתקבלים נעים על מאות אלפי שקלים.
למרות עלויות ההתקנה הגבוהות הנלוות להשקעה כזו, מדובר בהשקעה המכסה את עצמה כבר בשנים הראשונות.

הפחתת זיהום האוויר

כדי לייצר אנרגיה סולארית אין צורך בזיהום אוויר ואגודות הפועלות לשמירה על סיבה ירוקה מעודדות את הטמעת מערכות אלו בציבור. התקנת מערכת כזו היא תרומה ענקית לאיכות הסביבה.

מערכת לבית מפאנל סולארי
לקבל משכנתא ירוקה

כיום הבנקים השונים מאפשרים לקבל הלוואה בתנאים נוחים כאשר בניית הנכס נעשית באופן המשמר את הסביבה. לווים המעוניינים לקבל הלוואה כזו נדרשים לשלב מערכת סולארית בדירה.

חשמל זמין נגיש

מקומות יישוב חדשים או פחות מוכרים אליהם אין אספקת חשמל מסודרת ונגישה, עושים שימוש נרחב במערכות סולאריות ביתיות. הם מייצרים את החשמל לעצמם וכך יש להם אפשרות לחשמל זמין ונגיש.

איך מתחילים להרוויח ממערכת סולארית?

הדבר הראשון שחשוב לעשות הוא לפנות לחברה מוכרת ומובילה בתחום. היא תבדוק את הנתונים, את אפשרויות ההצבה הקיימות ואם הדבר מתאפשר היא תמשיך לסייע בהוצאת כל ההיתרים הנדרשים לצורך התקנה כזו. לאחר הסדרת עניין המימון והבירוקרטיה מול הרשויות השונות וחברת החשמל, אתם תבחרו את סוג הפאנלים הסולאריים המתאימים לכם ותוך מספר ימים בודדים, מיד לאחר סיום ההתקנה, תוכלו להתחיל להרוויח מהאנרגיה המתחדשת. מערכות כאלו מאריכות ימים, כך שבשנים הראשונות עוד יש צורך לנכות מהרווחים עבור המימון שהתקבל, אך בהמשך החשמל הוא חינמי והמרוויח הראשי הוא הלקוח. המון הצלחה.

ניצול שטח הבית לחשמל סולארי
Call Now Button דילוג לתוכן