פאנל סולארי- איך זה עובד?

אנרגיה סולארית היא ירוקה לסביבה ועדיפות להשתמש בה ברורה. ולא רק בגלל שהיא מפחיתה את זיהום האוויר… רבים מתקינים על דירתם מערכת סולארית ביתית כדי להרוויח כסף והשיקולים הם מגוונים. כיום, כשניתן להשיג פאנלים סולאריים במגוון משטחים ומרקמים כמו זכוכית סולארית, חיפוי סולארי לקיר וכדו’, ניתן לשלב לוח סולארי כמעט בכל משטח הפונה לשמש. ריכזנו לכם כאן מידע בנושא, על כל שאלה נוספת, אתם מוזמנים לפנות לצוות המומחים שלנו בחברת יוניקיט אנרגיה.

מה כולל פאנל סולארי?

מערכת סולארית הבנויה מפאנלים סולאריים תהיה מורכבת ממספר פריטים עיקריים:
1. פאנלים סולאריים
2. מוליכי חשמל
3. מצברים
4. ממירים

פאנלים סולאריים

פאנל סולארי מכונה גם לוח סולארי. מדובר בלוח המורכב מתאים רבים המכונים בשפה מקצועית פוטו וולטאיים. כל תא בנוי מסיליקון ומשמש כחצי מוליך כדי לקלוט את יחידות האנרגיה המגיעות מהשמש. כאשר פאנלים סולארי קולט יחידות אנרגיה, הוא הופך לשדה חשמלי אליו ניתן לחבר את יתר המרכיבים וליצור מעגל חשמלי לכל דבר. ניתן לחבר מספר פאנלים סולאריים אחד לשני ובכך להגדיל את האנרגיה הסולארית המיוצרת.

פאנלים סולאריים תמונה פאנורמית

אילו סוגי פאנלים סולאריים קיימים?

כיום יש לא מעט סוגי משטחים המשמשים כפאנלים סולאריים, אתם מכירים גג סולארי או שדה עם פאנלים. אם בעבר לוח סולארי היא נראה כמו קולטי השמש המוכרים לנו מהדודים שעל הגגות, הרי שהיום ניתן למצוא לוחות סולאריים הנראים כמו גג רעפים, לוח עץ, חיפוי קרמי ועוד.

פאנל סולארי סטנדרטי

הלוח הסטנדרטי נראה כמו קולט שמש. משטח מתכת עליו זכוכית. משטחים אלו מתאימים להתקנה על גגות ומקומות תעשייתיים.

פאנל סולארי ואיך הוא עובד

ממירים וחיבור חשמל

זרם החשמל המופק מגיע בזרם ישיר שלא מתאים לצריכת החשמל המוכרת לנו. לכן, יש צורך להמיר את הזרם לזרם לחילופין המכונה AC . ממירי המתח הופכים את זרם החשמל למתאים לאספקת החשמל וכך, החשמל מגיע אל לוח החשמל הביתי / התעשייתי וניתן לעשות בו שימוש.

איך עובדים הפאנלים הסולאריים בסופו של דבר?

אם נסכם את כל התהליך, נראה כי יחידות האנרגיה הנקלטות מהשמש בתאים הפוטו וולטאיים יוצרים שדה חשמלי אליו מחברים מוליכים וממירי מתח היוצרים מעגל חשמלי והופכים את החשמל לזמין לשימוש. מערכת כזו יכולה להיות עצמאית ולא להיות תלויה באספקת החשמל החיצונית של חברת החשמל. במרבית הפעמים היא מותקנת לצד החיבור לחשמל וכך, עושים בה שימוש בזמן זריחת השמש. את עודפי החשמל מוכרים לחברת החשמל ונהנים מרווחים.

איך עובד פאנל סולארי במערכת סולארית

איך מתחילים להשתמש בפאנלים סולאריים?

תכל’ס, כדי להנות ממערכת כזו, צריך להשקיע, ולא מעט. הצעד הראשון הנכון הוא לפנות לחברה מובילה העוסקת בתחום, היא תבדוק את היתכנות הצבת הלוחות הסולאריים בשטח הקיים. אם הדבר יתברר כאפשרי, היא תסייע לכם בכל יתר השלבים הכוללים הליכים בירוקרטיים וגיוס מימון. בסופו של דבר, כבר מסיום ההתקנה אתם יכולים להתחיל להנות מחשמל סולארי.

פאנלים לגג סולארי

מוליכים

משני צידי הלוחות הסולאריים מחברים מוליכים. בצד אחד מוליך חיובי ובצד השני מוליך שלילי. כך נוצר מעגל חשמלי המעביר זרם. המוליכים צריכים להיות איכותיים מאוד כדי שהם ימנעו מהזרם המתקבל לחזור ללוחות הסולאריים ולהתמקד רק בהעברת הזרם הלאה – אל כיוון המצברים. המוליכים יכללו בדרך כלל בקרת טעינה כי הם צריכים להטעין את המצברים בזרם מבוקר ולא פתאומי ולא יציב. ישנה חשיבות רבה לחיבור ולהתאמת המוליכים למערכת. לפעמים בוחרים במוליכים מסויימים מבלי להתאים אותם למערכת וכך, לא כל האנרגיה הנקלטת מהשמש, מצליחה להפוך לחשמל ויעילות המערכת פוחתת וחבל.

מצברים

המצבר הוא יחידת האחסון בו מאחסנים את האנרגיה המופקת. המצברים הם הסיפור היקר ביותר בכל המערכת… יש סוגים שונים של מצברים וחשוב לרכוש את המצברים הטובים ביותר. מדובר ברכיב יקר ואף אחד לא רוצה למצוא את עצמו נדרש להחליף מצבר אחראי תקופה קצרה רק בגלל שלא ידע שלא מדובר במצבר לא איכותי מספיק. על אורך חיי המצבר ניתן וחשוב לשמור: לא לרוקן את המצבר עד הסוף, להקפיד על חיבורים תואמים למצבר ולאוורר אותם מידי פעם.

ייצור חשמל פוטו-וולטאי

איך עובדים פאנלים סולאריים בבית

לאחרונה המודעות ליעילות ורווחיות המערכות הסולאריות עולה ויותר ויותר אנשים פונים אלינו, כחברה המובילה בתחום, בבקשה להתקין מערכת סולארית ביתית. נרחיב כאן על היתרונות המובילים:

החסכון המתקבל

ברגע שיש מערכת סולארית ביתית, יש עוד מקור המספק חשמל. בצורה כזו כמות הצריכה של החשמל המסופק על ידי חברת החשמל פוחתת וממילא גובה החשבון הנדרש לתשלום יורד. מרבית המשקיעים במערכת כזו הם בעלי הסכם עם חברת החשמל וכך, את עודפי החשמל הם מוכרים ומרוויחים ל כך לא מעט.

התקנת פאנלים סולאריים

מהי אנרגיה סולארית?

האנרגיה המיוצרת על ידי השמש מכונה אנרגיה סולארית. השמש המוכרת לנו, ממשיכה לזרוח כבר אלפי השנים ומשחררת אנרגיות חום לכדור הארץ. את החום ניתן להפוך לחשמל באמצעות מערכת סולארית הכוללת פאנלים סולאריים. חום ליבת השמש הוא מעל 15 מיליון מעלות. החום המגיע לכדור הארץ משחרר יחידות אנרגיה המכונות בשפה מקצועית פוטונים. כדי להבין את הרעיון טוב יותר, הפוטונים המשתחררים בשעה אחת מהשמש יכולים לספק את צורכי החשמל לעולם כולו למשך שנה שלמה, לו רק היו אוגרים את הפוטונים וממירים אותם לחשמל. כיום, אחוז החשמל הסולארי בישראל נמוך מ3% מתצרוכת החשמל הכללית… אט אט המודעות גוברת, אנשים מגלים איך הם יכולים להרוויח ממערכת כזו והעניין הופך למבוקש יותר ויותר.

כמה עולים פאנלים סולאריים

מהי מערכת סולארית?

מערכת סולארית היא הממשק באמצעותו ניתן להמיר את יחידות האנרגיה המתקבלות מהשמש, לאנרגיה סולארית זמינה לשימוש. יש מגוון רחב של מערכות סולאריות, יש מערכות תעשייתיות, מערכות ביתיות ומערכות סולאריות ייעודיות כמו מערכת סולארית על גג תחנת האוטובוס שמספקת חשמל לשילוט התחנה.

מתקין מערכות פאנלים סולאריים

פאנל זכוכית סולארית

יוניקיט אנרגיה מייצרת פרגולות אלומיניום סולאריות כחלק ממערכת סולארית קיימת וגם מייבאה בלעדית לוחות זכוכית סולארית. מדובר פאנל זכוכית הכולל תאים פוטו וולטאיים כמו כל לוח סולארי אחר. את צבע וגוון הזכוכית הלקוח בוחר וכך, ניתן להתאים זכוכית זה כמעט על כל משטח. יש מי שבוחר לשלב זכוכית זו כמעקה למרפסות, חלונות, חיפוי בניין ועוד.

פאנל סולארי לחיפוי קירות

חיפוי קיר צריך לתת את הטון העיצובי למראה המבנה. השילוב של חיפוי סולארי לקירות במגוון עיצובים מרהיב, מאפשר להנות גם מחיפוי קיר יפה, וגם מעוד משטח סולארי הקולט את אנרגיית השמש ובכל כמות החשמל המופקת גדלה בהתאם.

פאנלים סולאריים על גג פח
השקעה אלטרטיבית

לא מעט אנשים רואים בהשקעה בענף הסולארי השקעה יציבה כמעט ללא סיכון. מערכות סולאריות עמידות למשך שנים רבות – 25 שנים לכל הפחות! תוך 8 שנים ניתן להחזיר את עלות ההשקעה הראשונית. יש מי שמחזיר את ההשקעה עוד לפני כן, אבל הממוצע הוא כזה. וכך, בחישוב מסכם של הרווחים המתקבלים מלוח סולארי של 10 מ”ר, ניתן להגיע למעל מאתיים אלף שקל לעשרים וחמש שנים.

זיהום אוויר ותנאי הלוואה נוחים

האנרגיה הסולארית מפחתיה את זיהום האוויר הנדרש לשימוש בחשמל. לא מעט עמותות ואגודות מעודדות שימוש באנרגיה סולארית מבחינה אידיאולוגית. גם הבנקים בישראל מציעים הלוואת משכנתא בתנאים טובים יותר ללווה הבונה נכס על פי התו הירוק המחייב שילוב של מערכת סולארית.

בית ירוק עם פאנלים סולאריים
Call Now Button דילוג לתוכן