המטבח המודרני

אריחים למטבח

הכירו את האריחים

אריחים לחיפוי קירות מטבחים

קרמיקה למטבח מודרני
קרמיקה למטבח ננו פולימר

אריחים מצוירים או עתיקים ?

אריחים למטבח הם אלו אשר אנחנו משתמשים בהם כחיפוי קיר, הן למטרות עידון העיצוב, והן כדי לאפשר לקיר לספוג ולעמוד ברמה גבוהה יותר של עומסים, ותנאים, כפי שהם נוצרים מן המטבח עצמו. המטבח, כידוע, מפיק שלל דברים ועניינים שעל הקירות ועל הסביבה לפגוש בהתאם. הרי, כמות הלחץ שמופעל על אורגניזם, מתבקת להיות מוכלת על ידו, כדי שימשיך לשגשג בהתאם.

תנאי המטבח

 גם מטבח, חדרי אמבטיה, וכל חדר אחר מתבקש לנשוא את העומסים והתנאים המופעלים עליו, כדי שימשיך להישמר במצב טוב ולשרת נאמנה את  פעילויות המטבח , בין אם זה בישולים, ניקיונות, אחסון מזון, אירוח, והנאה. במבטבחים לרב קיימת רטיבות ממים בכיור והתזות בלתי מכוונות, כמו גם אדים הנוצרים בעתבישול ויוצרים לחות על קירות המטבח, לעיתים למשך שעות.

השארת פרטים ליצירת קשר
טלפון
073-7969733

על המטבח לעמוד בעומסים מסוימים, שאריחים למטבח יכולים לסייע בהתאמתם. כלומר, אם וכאשר יש לחות במידה גבוהה ברחבי המטבח, ועל המטבח לעמוד בכך, עלינו לוודא שכך יהיה. ישנם כלים שיכולים לאפשר את זה, החל מהתאמת רמת הלחות מלכתחילה, כדי לא לפגוע במטבח ומה לא, וגם כדי לאפשר למטבח לספוג את רמת הלחות הנוכחית ביתר קלות – נוכל לבצע אי אילו התאמות במה בו, שאמור להכיל את הנ”ל, ועל פי רוב מדובר בקירות, רצפות, תקרה, וריהוט.

עכשיו, סביר להניח שמבחינת תקרה, רצפה וריהוט – כבר יש סידור הולם. לא סביר שמה מהן יחוו נזק בעקבות לחות, או כך אנחנו מאמינים, אם כי אולי משתלם שכן לבדוק את המצב, כדי לראות שהן בהחלט נמצאות בטווח ההכלה. עכשיו, לגבי הקירות… האם הם יכולים להכיל רמה גבוהה של לחות? מה לגבי רטיבות? האם זה באמת יכול להתאפשר?

איננו יודעים, על כל אחד מאיתנו פשוט לבדוק זאת. ועצם הבדיקה תוליד את הידיעה. להיכנס פנימה לביתנו ולגלות, אולי מתוך עין בוחנת מקצועית שיכולה להצביע לנו על הסיפוריות שבדבר, ומתוך כך לגלות אם יש לנו קירות שיכולים לעמוד ברמת הרטיבות, הלחות ושאר העניינים שקירות חדר המטבח חשופים אליהם. במידה וכן, הכל טוב. ועם זאת, אין זה אומר שלא נרצה להחשיב את האופציה להציב חיפוי לקיר המטבח, באופן עיצובי וססגוני למדי, ונסתפק בפונקציה זו, כי מדוע לא, אם זוהי בחירתנו. ואם משום מה, יש לנו סיבה או הבנה להאמין שקירות המטבח מבקשים חיזוק, אנחנו יכולים לבדוק אם אריחים למטבח יכולים לספק פתרון. בעיקר אם אותם אריחים למטבח, להלן חיפויי קיר למטבח, הם למעשה אריחי קרמיקה, שהם למעשה מותאמים במיוחד, או להפך, התגלה שהם מתאימים במיוחד – לשימוש באזורים בהם יש רמה פוטנציאלית ניכרת של השפרצות מים ולחות, כמו חדרי אמבטיה ומטבח.

אז במידה וזה באמת העניין, אפשר לחלוטין להיוועץ עם בעלי המקצוע כדי לגלות אם יש עניין וסיבה לאבזר את המטבח בחיפויי קיר, באריחים למטבח, כדי לאפשר לו מעין מיגון מסוים, שכבת חוצץ בין הקירות למה שמתרחש בינם לבין עצמם, ללחות והרטיבות שבחוץ.

עכשיו, מבחינה עיצובית, אנחנו יכולים להתפרע. אין סיבה שנבחר חיפוי קיר למטבח, מתוך סיבה לאבטח את קירותיו, אם אנחנו באים לכאן מבחינה עיצובית. לדוגמה, באפשרותנו להשתמש באריחי פסיפס, שהמיוחד בהם זה שהם למעשה אריחים משובצים, באבנים קטנות, שכל אחת מהן נושאת תא, או תו, צבע יחיד, ויחדיו מקנות אפקט של תמונה מסוימת, תבנית, צבע וכן הלאה – אשר נראה הוא רקום באבנים קטנות, או ביחידות קטנות של צבע ו/או מרקם, כי סביר שזה למעשה במה מדובר.

גם אריחי פסיפס, מאפשרים או יכולים לאפשר, בתיאוריה, אפקט “הגנתי” לזה שמספקים אריחים למטבח מקרמיקה, כי הם גם יכולים להעניק בידוד ממים ולחות, ושמענו על שימושים שלהם בתחתיות של בריכות שחייה, כך שגם אם אנחנו באים לזה ממקום שמעוניין ליצור עיצובים מעניינים, ובאמת מעניינים – ביכולתנו גם לקבל כאן מעין מענה לרצונות עיצוביים. בין אם מתחשק לנו לחדש, או לעצב מחדש דבר מה, להתאים צבעים וליצור מראה שמיוחד רק לנו. 

למעשה, אפשרות שניתנת בהרבה מקומות והזדמנויות, הן לאריחים למטבח והן לאריחי פסיפס זה למעשה לבחור את התמונה שאנחנו רוצים שתיוצג על ידם, ובהם. ייתכן שזו תהיה תבנית שאנחנו מאוד מתחברים אליה, או תמונה מזיכרון אהוב שמייצרת אווירה טובה סביבה, וכל דבר אחר שנבחר. לאריחי פסיפס החופש היצירתי לבורא את אשר בוראם מעוניין בו, כלומר, מה שמתחשק לנו בלב לשים על גביהם, מה שהבחירה שלנו תהיה, זו היצירה שכנראה תיווצר, תישאר ותודפס על פניהם, במרקם שיכול להיות מאוד מושך ונעים לעין, של קוביות או ריבועים קטנים שפשוט נמצאים שם.

עכשיו, אין סוף לאפשרויות העיצוב, לא באופן שאינו קשור לאריחי המטבח, ולא באופן שכן מתייחס אליהם. ניתן לייצר מראה בעל איכות שמרנית, ישנה, נוסטלגית, כמו במקרה של אריחים למטבח כפרי, שיש בו מן האיכות הישנה של פעם, שרבים מאיתנו יכולים להתחבר אליה. יייתכן שהוא יביא עימו אלמנטים של עץ, ושל טבע, דבר מה שלדעתנו יכול להוסיף המון סגנון, איכות, נעימות ואפקט פשטני של יוקרה. אפקט פשטני של יוקרה, אגב, זהו משפט מכירה נהדר, ומי מאיתנו שמוצא עצמו בעסקי מכירת המטבחים הכפריים יידע שיש לו את רשותנו לעשות בו שימוש.

ומנגד, יש לנו כמובן אפשרות להשתמש באריחים למטבח, לטובת סגנון אחר, כך שאנחנו נשתמש באריחים למטבח מודרני, אם נרצה ליצור תנועות חדות או מעוגלות יותר, צבעים מטאליים או “צבעוניים” יותר, ולמעשה, כל התאמה אופנתית שאנחנו יכולים ליצור, פשוט כי יש לנו עניין בכך, ואנחנו יכולים לקרוא לזה “מודרני”, כי לדעתנו, מודרני זה כל מה שנמצא עכשיו במודה, ומודה זה המצב שאנשים נמצאים בו, לתפישתנו. לכן אם זה מופיע בקטלוג אופנה, זה כנראה מודרני, ואם יצרנו את העיצוב הזה בעצמנו, זה כנראה מודרני.

כך או כך, אריחים למטבח מודרני, כנראה יכולים לשרת את מטרותינו כאן, לאור טווח האפשרויות המלא והשופע שאנחנו יכולים לקבל, ואף לייצר בעצמנו, ברמת בחירת ההדפסים, לפחות בחלק מהמקרים. כך שאם נרצה ליצור לעצמנו קירות מטבח, שיש עליהם אריחים למטבח, שהם למעשה חיפויי קיר, נוכל למעשה לבחור את אריחי המטבח המבוקשים לנו ביותר, בין אם נרצה להשתמש באלו שמגיעים אלינו עם מראה כפרי יותר, מודרני או כל התאמה ועיצוב אחר שנוכל ונרצה לחשוב עליה. כי מדוע לא בעצם? זה בהחלט אפשרי, נכון ומסונכרן עם הרצון שלנו, אז מדוע לא לאפשר לנו דבר מה שכזה? כי כשאנחנו יודעים שמשהו הוא נכון, אנחנו מתבקשים לקחת פעולה כדי לקבל אותו, והשיקולים האחרים אינם רלוונטים דיו כדי לקבל מעמד של משמעות. אם זהו רצוננו, כך יהיה, ויהי מה.

השארת פרטים ליצירת קשר
טלפון
073-7969733
השאירו פרטים
Call Now Button דילוג לתוכן