מה התפקיד של דלת פנים מעוצבת?

דלתות פנים מיוחדות

מפרטיות ועד בטיחות

מעבר לעובדה שהן תורמות מאד לעיצוב הביתי, הן גם שומרות על הפרטיות שלנו ושל הילדים שלנו. לכן, חשוב להכיר את מגוון הדלתות הקיימות, אילו מומלצות ביותר והאם בכלל ניתן לשלב כמה סוגים בבית.

כיום מאד פופולרי לשלב בבית דלתות פנים מעוצבות שתורמות לעיצוב הכללי, אבל גם שומרות על הבטיחות. משמע, יש דלתות מחומרי גלם שונים, אבל בעיקר עם דרכי פתיחה שונות, כאשר כולנו מכירים את הדלת הקלאסית ולצדה נמצא גם דלתות הזזה. אז מה ההבדל ואיפה כדאי לשלב כל אחת?

דלתות קלאסיות

דלתות אלו הן בעצם דלתות נפתחות רגילות שקיימות בכל מקום כמעט. הייחוד בהן כיום הוא בעיקר הטכנולוגיות שמאפשרות לנו טריקה שקטה, לצד מנגנוני הגנה שונים שמונעים פציעות. את הדלתות הללו נהוג להתקין בכניסה לחדרים פרטיים ואף ניתן לעצב אותן בהתאם לעיצוב הכללי של הבית, לדוגמא עם פולימר, עץ מלא, ועוד.

דלתות פנים מעוצבות פולימריות

דלתות הזזה

בעוד שדלתות נפתחות הן הקלאסיות ביותר לחדרים הגדולים בבית, דלתות הזזה הפכו להיות הטרנד החם החדש בהרבה מאד בתים. הן נפוצות ביותר להתקנה בחדרי המקלחת והשירותים, ואף בחדרי הילדים היות והן יותר בטיחותיות עבורם.
גם כאן ניתן לשדרג את העיצוב; נוכל להתקין דלתות הזזה מזכוכית לחדרי המקלחת, אשר הבלאי שלהן הוא איטי יותר ולא תהיה צבירת עובש. לעומת זאת, בחדרי הילדים נוכל ללכת על דלתות הזזה מעץ שמשקלו קל. במקרים מיוחדים אפילו ניתן להתקין חלון קטן עם זכוכית שקופה, או חצי שקופה.

דלתות פנים הזזה מחירים

מאיזה חומר יוצרה הדלת

לא משנה על איזה סוג דלת פנים אנחנו מדברים, חשוב להביא לתשומת לב את חומרי הגלם הנפוצים. זוהי נקודה חשובה ביותר, היות וחומר הגלם שנבחר עבור כל סוג דלת עלול להכריע את מידת התחזוקה שנצטרך להשקיע בה, מידת הבטיחות שהיא מקנה לדיירי הבית, וכמובן תכיפות ההחלפה של הדלת עצמה.
בעוד שהדלת עצמה לרוב עשויה מחומר גלם בסיסי כלשהו, כמו עץ, נהוג לצפות אותה בחיפוי עמיד מסוים. מטרתם של ציפויים אלו היא להגן מפני רטיבות, בלאי, ואף לאפשר לצבוע את הדלת בצבעים יותר מגוונים והכרחיים. נמצא כי ציפוי הפורמייקה הוא הפופולרי ביותר, בעוד שצביעה בתנור היא יקרה (אך מאפשרת יותר גיוון בצבע).

דגם-3-דלת-פנים
טרנדים של עיצוב דלתות פנים

בשנים האחרונות דלתות פנים תופסות מקום מרכזי מאד בעיצוב הפנים. משמע, הן מהוות לא רק חלק חשוב בבית ששומר על פרטיות ובטיחות, אלא גם מהוות אלמנט עיצובי ואסתטי. נוכל לבחור כיום בין דלתות נפתחות רגילות, לבין דלתות הזזה בעיקר עבור חדרי הילדים או חדרי האמבטיה, ואף ניתן לשלב את כולן בבית. נוכל לבחור צבעים על בסיסי ציפויים שונים.

דלת פנים מעוצבת אקס לחדר
השאירו פרטים
Call Now Button דילוג לתוכן