סוגי דלתות הפנים

דלתות פנים יכולות להגיע במגוון צורות ודגמים. בייחוד בעולם עיצובי של היום, בו טרנדים עיצובים רק ממשיכים להפציע ולהפתיע עם עלות השחר. הסיבה שדלתות פנים ממשיכות להגיע בעוד ועוד דגמים ורבים עיצובים חדשים, היא כי ישנה התעוררות בתודעה הקולקטיבית אליה כולנו משתייכים, בדרכים כאלו ואחרות – והתנועה החדשה מספרת לנו על התחברות לעצמנו, ועל רצון להמשיך ולהכיר את עצמנו. איך זה קשור לנושא?

ביטוי העיצוב: דלתות הפנים

ובכן, איזו דרך טובה יותר להכיר את עצמנו, מאשר לראות חלקים מתכונו מבוטאים שם בחוץ? או בפנים (הבית)? כמובן שיש דרכים טובות לא פחות. כשהכוונה היא שכאשר אנחנו מבטאים חלק מסוים מעצמנו בעיצוב של הבית, אנחנו לומדים להכיר את עצמנו תוך התהליך, מקבלים תזכורת חזותית לחלק הזה בתוכנו שהיה אחראי על העיצוב – כל פעם שאנחנו עוברים ליד הדלת שבחרנו להתקין, בתיאום עם עיצוב הכללי שבחרנו. בכך אנחנו מביעים חלק מעצמנו, מתחברים לעצמנו אף יותר, ושותפים בתנועה הקולקטיבית שאנחנו עושים יחדיו בעת זאת. 

השארת פרטים ליצירת קשר
טלפון
073-7969733

התחלת הסבר: סוגים ודלתות

הסוגים ושלל העיצובים שאנחנו יכולים להשתמש בהם כדי להביע את עצמנו – יכולים להתחלק לחמישה סוגים של דלתות פנים. כל סוג מגיע עם ייעודים משלו, מבחינת פונקציונאליות, פרקטיות ואף אפיל-אסתטי. 

 

הסוג הראשון שנדבר עליו, הוא דלתות הציר היחידות. סוג, אשר לא באמת מצריך הסברים מיוחדים. כן, הוא יכול להגיע בשלל גוונים ותפאורות – ועם זאת מדובר באותה דלת טובה ומקורית שאנו כולנו מכירים. דלת אשר נעה על ציר, בצד אחד של הדלת. דלת ציר יחידה יכולה להיות מפוארת, מרשימה – אולי מעץ אלון עתיק ומה לא. ויכולה להיות גם קלילה, פשוטה, אלגנטית, נעימה – וכן הלאה אפשרויות. אולי מחומרים פשוטים ועדינים יותר, אך לא פחות מעניינים כמו דלתות מפולימרים או סוגים מסוימים של פלסטיק. 

דלת שמאל ודלת ימין

זה לגבי דלתות ציר יחידות. 2 הסוגים הבאים הם מעין וריאציה על דלת הציר היחידה.

 

לדוגמה, דלתות לשמאליים וימניים, כסוג השני של ענייננו. דלתות לימנים או שמאליים, הן למעשה סוג מסוים של דלתות ציר יחידות, רק שהן מגיעות בהתאמה אישית לאישיות שמשתמשת בהם. כן, אולי לאותו אדם יש העדפה להשתמש ביד ימין? אם כך, אפשר שהידית תהיה בצידה הימני של הדלת, כדי לאפשר את התנועה – בעוד הציר יהיה בצד ההפוך, בהתאמה לכך. וכן, גם להפך – עבור יד שמאל. 

 

גם דלתות לימניים ושמאליים יכולות לבוא ולהגיע באינספור אפשרויות והזדמנויות עיצוביות לחלל המבנה.

כפול או אקוסטי ?

סוג שלישי, מתכתב גם כן עם דלתות הציר היחידות, וגם מוסיף עליהן – הסוג השלישי הוא הדלתות הכפולות. שאלו למעשה דלתות ציר, כפולות, שתיים במספרן, אשר מתחברות במרכז כאשר הן סגורות – ויכולות להיפתח מנקודת האמצע שלהן. תוך, שהן נעות על צירים משלהן, כל אחת בצד שלה, בהתאמה.

 

סוג רביעי, הוא הדלתות האקוסטיות. שהן יכולות להתאים למשרדים, לחדרי ואולפני הקלטה – ובכל מקום שאנחנו רוצים למעשה לאפשר סוג מסוים של בידוד אקוסטי. הן יכולות לבוא בצעים שקופים או אטומים, מה שמאפשר להן אפקט מעניין, שיכול לספר לצופה מבחוץ על השימוש שלהן, מה מוסיף גוון מסוים של עניין, לחלק מהאנשים, בחלק מהזמנים – עבור סוג כזה של דלת.

השארת פרטים ליצירת קשר
טלפון
073-7969733
הדלת הפנימית האחרונה

הסוג החמישי, שאיתו נסיים את הכתבה – הוא הסוג השונה (כמעט) מכל או שתיארנו עד כה – והוא זה של דלתות ההזזה. דלתו הזזה במיטבן, הן שקטות – חרישיות כמו נינג’ה שיודע את דרכו על עלי השלכת, כמו ברווז שלא עושה צליל כשמתפלש במים. כמו גם, אלמנט מעניין בפונקציונליות שלהן הוא זה שנחסך מקום שיכול להיות משמעותי, בעת תפעול שלהן. לדוגמה אם רוצים להציב אי אילו חפצים, או פשוט לשמור על חלל פנוי במרחב שליד הדלת… ייתכן שנוכל לאפשר לחלל הזה להישאר פנוי, אם באמת נשתמש כך בדלתות הזזה.

 

תודה על הקריאה.

 

השארת פרטים ליצירת קשר
טלפון
073-7969733
השאירו פרטים
Call Now Button דילוג לתוכן