פרגולות אלומיניום - סוככים ופתרונות הצללה לכל השנה

פרגולות אלומיניום יכולות להיות בסיס מצוין לשפע של צמחיה.
שילוב של צמחיה מסוגים שונים עם פרגולות אלומיניום יהפוך את הפרגולה שלכם לאלמנט עיצובי יפהפה שיוסיף חן רב, צבע ואוירה לכל מקום – בין אם לכניסה לביתכם, לגינה שלכם, לגג או למרפסת.

עיצוב פרגולות אלומיניום כסוכך לגינה

ממש לאחרונה חזרנו מטיול בכרתים, שם בפתחו של כל בית כמעט ניצבת פרגולה מעוטרת בצמחיה שופעת, בשילובים מדהימים של גוונים וסגנונות צמחיה שונים שמעניקים לחזיתות הבתים מראה עוצר נשימה.

היה מעניין לראות איך למעשה, כל הצמחים הפופולריים בכרתים הם צמחים שאנו מכירים מישראל, שהרי האקלים הוא אותו אקלים והאזור כמעט אותו אזור. אז אם אתם אוהבים את הסגנון הים-תיכוני, ומעוניינים לעצב פרגולות אלומיניום לפי סגנון מושך זה, הדרך לשם היא קלה ופשוטה.

פרגולה אלומיניום לגינה בשילוב צמחייה

הדבר הראשון שלוכד את העין כשמתבוננים בפרגולות היפהפיות של כרתים הוא צמחי הבוגנווילאה הססגוניים, בצבעי ורוד פוקסיה, סגול ולבן, ושילוב שלהם יחד עם פרגולות אלומיניום מביא לתוצאה מרהיבה וססגונית. זהו שיח רב שנתי גדול ומטפס, אשר נשען על כל אלמנט אפשרי: פרגולות, קירות, גדרות, עמודים וכן הלאה.

כאשר הוא גדל ומשגשג, ענפיו הופכים למעוצים וחזקים. הוא אמנם קוצני אך אינן מפריע. ניתן לעצב ולגזום אותו בקלות והוא דורש תחזוקה והשקיה מעטות בלבד.

כאשר בוחרים צמח מטפס עבור פרגולת אלומיניום חשוב לקחת בחשבון כיצד הוא יראה לאורך כל השנה, ולכן עדיף לבחור צמח שהוא ירוק עד, כך שגם בעונות בהן אין פריחה צבעונית, יש שפע של עלווה ירוקה שמספקת צל ויופי.

שימו לב, כדי לקבל פריחה שופעת ומרשימה חשוב דווקא להמעיט בהשקיה שלו.

השארת פרטים ליצירת קשר
טלפון
073-7969733

סוככים מאלומיניום לגינה מושלמת​

צמח נוסף שמתאים מאד לעיטור פרגולות אלומיניום הוא תונברגיה מכונפת Thunbergia alata , או בשמו המוכר יותר – סוזי שחורת העין Black-eyed susan vineזהו צמח רב שנתי אשר פורח באביב ובסתיו, מגיע בצבעי צהוב, כתום ולבן, וישנם עוד זנים אך הם עדינים יותר ופחות מתאימים לעיטור פרגולות אלומיניום.

יתרון משמעותי של הזן הלבן הוא שהוא יכול לפרוח גם בקיץ. באזורים הרריים, בחורף העלים עשויים לנשור, קחו זאת בחשבון כשאתם בוחרים את הצמחים עבור פרגולת אלומיניום שלכם. טוב לשתול אותה בעציץ גדול של 60 ליטר לערך, ממנו הוא יטפס על כל עמוד של פרגולה שיהיה קרוב אליו.

דרך טובה לעודד צמחים להיכרך סביב עמודי פרגולת אלומיניום היא ללפף סביב העמודים רשת ברזל עליה הצמח יכול לטפס בקלות.

ניתן להשיג רשתות כאלה בחנויות לצרכיי בניין, שם היא נמכרת לפי מטר.

ראינו גם לקוחות שלנו ששילבו בצדדי הפרגולה רשתות מתכת כגון רשתות נגד יונים, אשר גם אותן ניתן לקנות לפי מטר בטמבוריות, חנויות הום סנטר וכדומה. כאשר הצמח מטפס על הרשתות, באור יום כמעט ולא רואים אותן. היתרון שלהן הוא חוזקן, שכן הן יכולות לשאת משקל של כ-100 ק”ג ללא חשש.

הקמת פרגולות מאלומיניום מה חשוב לדעת

אם אתם מעוניינים לגדל עציצים וצמחים מתחת לצל של פרגולת אלומיניום, חשוב לתת את הדעת על מספר גורמים.

אם אתם מתכננים לבנות פרגולת אלומיניום אשר תעמוד חשופה לשמש ותיתן צל, צריך לוודא שבקיץ היא תהיה מספיק מאווררת על מנת שהצמחים שתגדלו לא ייצלו בחום השמש.

חשוב לשים לב לפתרונות ההצללה, ועדיף הצללה טובה ולא קירוי שקוף שיוצר אפקט חממה. גם “קירות” ברזנט יכולים לספק פתרון טוב לנושא ההצללה והאוורור של פרגולת אלומיניום מעל צמחיה.

פתרון זה הוא טוב גם לחורף. גם אם הברזנט אינו מקובע לקרקע והקור נכנס, עדיין אפשר לשבת תחת הפרגולה ולא להירטב.

פרגולה היא פתרון מעולה למי שמחפש להתקין התצללה מעל איזור חיצוני בו מותקן כבר מטבח חוץ לבישול בגינה או בחצר

השארת פרטים ליצירת קשר
טלפון
073-7969733
השאירו פרטים
Call Now Button דילוג לתוכן