כיצד השמש מזיקה לחזית המבנה

ואיך אפשר לשמור על מוצרי חוץ בשמש

אלוקובונד גמיש

סוגי הנזקים שהשמש גורמת למבנים וחומרים

שני סוגי הנזק העיקריים הנגרמים מקרינת השמש הם תרמיים ופוטוכימיים. הראשון נגרם מחום השמש ועלול לגרום לדברים כמו סדקים וקילוף צבע, בעוד שהשני גורם לשינוי צבע בחומרי בניין כמו לבנים או אבן.

נזקים תרמיים

הנזק התרמי נגרם מקרינת השמש הנופלת על המבנה. מדובר בחוסר התאמה בין חום הקרינה מהשמש לבין טמפרטורת החזית. זה גם מוביל לשינוי בצבע החזית והיא הופכת לכהה או בהירה עקב חמצון.

קרינת השמש עלולה לגרום לנזק תרמי למבנים. הסיבה לכך היא חוסר התאמה בין חום הקרינה מהשמש לבין הטמפרטורה של חומרי בניין. קרינת השמש עלולה לגרום למבנים להיות כהים או בהירים עקב חמצון, מה שבסופו של דבר יוביל להידרדרות של החזית והמעטפת.

חיפוי סולארי לבניה חדשה וישנה

נזקים פוטוכימיים

נזק פוטוכימי הוא סוג של נזק שקרינת השמש גורמת למעטפת ולחזית המבנה. זה נגרם על ידי אור אולטרה סגול (UV) וניתן למנוע את זה עם ציפוי מגן UV.

הנזק הפוטוכימי נגרם מקרינת UV. ניתן למנוע נזק מסוג זה באמצעות ציפויים מגני UV, אשר מורחים על פני השטח של חומרי בניין כדי לחסום קרני UV מזיקות.

לפני ואחרי

חזיתות מבנים

חזית בניין היא החלק החיצוני ביותר של בניין הנראה לציבור. לעתים קרובות הוא מעוטר בפרטים אדריכליים וחלונות, והוא יכול להיות עשוי מחומרים רבים, כגון אבן, לבנים, בטון או מתכת.

חזית הבניין צריכה לעמוד בתנאי מזג אוויר קשים כמו גשם ושלג. הוא גם צריך לעמוד בפני רוחות חזקות וקרינת שמש. על מנת להגן על החזית מפני אלמנטים אלו, יש לעצב אותה בצורה שתמזער את השפעתם על החוץ. ישנן שתי דרכים שניתן לעשות זאת:

1) הדרך הראשונה היא באמצעות חומרים כגון אבן או לבנים אשר עמידים באופן טבעי נגד גשם, שלג ורוחות.

2) הדרך השנייה היא באמצעות ציפויים מגן האוטמים את מעטפת המבנה

קיר חזית מבנה

חיפוי אלוקובונד למבנים

אלוקובונד הוא ציפוי מגן האוטם את מעטפת המבנה על מנת להגן עליה מפני קורוזיה וגורמים סביבתיים נוספים.

ציפוי המגן אלוקובונד יכול להיות מיושם על משטחים כגון פלדה, אלומיניום ופלדה מגולוונת. הציפוי הוא מערכת דו רכיבית והוא מורכב מפריימר ושכבת עליון. תחילה מורחים את הפריימר, ולאחר מכן את השכבה העליונה המגינה על פני השטח מפני קורוזיה הנגרמת מתנאי אטמוספירה וחדירת מים. חיפויי מבנים מסדרת אלוקובונד משמשים לאיטום מעטפת המבנה של מבנים.

חיפוי-קיר-אלוקובונד

חיפויי אלומיניום

חיפוי אלומיניום הוא ציפוי מגן האוטם את מעטפת המבנה. זהו חומר מרוכב והוא מורכב מיריעות אלומיניום, פוליאסטר ופוליאוריתן.

ציפוי מגן מיושם על החלק החיצוני של מבני אלומיניום כדי להגן עליהם מפני בליה וקורוזיה. הציפוי משמש גם כגימור אסתטי כדי לגרום למבנה להיראות אטרקטיבי יותר. חיפוי אלומיניום הוא סוג של חומר המשמש לחיפוי חוץ ודקורציה. הוא מורכב מיריעת אלומיניום עם ציפוי מגן על פני השטח כדי להגן עליו מפני קורוזיה, בליה וגורמים חיצוניים אחרים.

 

חיפוי עמודים באלוקובונד
עוצמת השמש

השמש היא מקור האנרגיה החזק ביותר על פני כדור הארץ. הוא מחמם את האטמוספירה ויכול גם לחמם עצמים על פני כדור הארץ, כמו מבנים ובתים. גם קרני השמש חזקות מאוד ועלולות לגרום נזק למשטחים כמו דלת הכניסה לבניין, שעשויה לרוב מעץ או מתכת.

קרני השמש עלולות לגרום למספר בעיות בדלתות שהושארו בחוץ זמן רב. בעיות אלו כוללות חוזק מופחת, חדירת מים ושינוי צבע. הנזק שנגרם מקרינת השמש יכול להיות חיצוני ופנימי כאחד. ניתן לראות נזקים חיצוניים בצורה של צבעים דוהים וסדוק של צבע, בעוד נזק פנימי לרוב אינו נראה לעין בלתי מזוינת.

הקרניים האולטרה סגולות של השמש אחראיות לרוב הנזק הזה. קרינת ה-UV נספגת במשטחי זכוכית, מתכת ופלסטיק ולאחר מכן משתחררת כחום. חום זה גורם למולקולות לרטוט מהר יותר מה שמוביל להתמוטטות במבנה המולקולרי של החומר. ההשפעות של קרינת השמש אינן מוגבלות רק לדלתות; הם משפיעים גם על חלונות, מכוניות, סירות, מטוסים וחומרים אחרים הבאים במגע עם אור השמש.

נזקים לדלתות מוצרים אחרים

הכמות המוגברת של קרינת השמש עלולה לגרום לצבע על דלת כניסה לאבד מבריק, מה שבתורו מפחית את חוזק הצבע.

הנזק הנגרם מקרינת השמש אינו מוגבל רק לברק הצבע. גם קרני ה-UV עלולות לחדור ולפגוע בגימור הדלת, וזה יוביל להפחתת החוזק.

קרני השמש האולטרה סגולות עלולות לפגוע במשטח הדלת על ידי דהיית הצבע, או אפילו לגרום לצבע להתקלף. ההשפעות של תהליך זה הן בלתי הפיכות. קרני UV לא רק מזיקות לבני אדם, אלא גם לחפצים ולרכוש שלנו. חשוב לנקוט באמצעי זהירות על מנת להגן על הדלתות שלכם מקרינת השמש ולהתקין פרגולה מאלומיניום מעל הדלת על מנת לשמור על המוצר מרטיבות וקרינה ישירה

חיפוי קירות למבני מגורים

צבעים דוהים בשמש בגלל שתי סיבות. האחת היא שהשמש מכילה קרניים אולטרה סגולות שמחמצנות ומפרקות את הקשרים הכימיים במולקולות הצבע. הסיבה הנוספת היא שאור השמש מכיל קרניים אולטרה סגולות שגורמות לצבעים לדהות מהר יותר מאשר באור מלאכותי. הצבעים על הדלת שלך דוהים בשמש בגלל שני גורמים:

1) הצבע דוהה כאשר החומר נחשף לאור השמש.

2) הצבע דוהה כאשר החומר נרטב.

השאירו פרטים
Call Now Button דילוג לתוכן