מילון מונחים: דלתות פנים

כל המונחים והביטויים שיש ללמוד ולדעת לפני שקונים דלת פנים. דלתות פנים הן אלמנט הכרחי הקיים בכל בית, ממה מורכבת הדלת ומה מרכיב את המחיר שלה? כל זאת ועוד במילון המבואר.

איך מזמינים דלתות פנים? אילו עוד דגמים יש?

צפו בדף המלא:
השארת פרטים ליצירת קשר
טלפון
073-7969733

מילוי כוורת

מילוי שעשוי מחומרי גלם שונים, וצורתו של משושים – כך שהנראות הכללית יכולה לדמות כוורת. מילוי מיוצר מרמות שונות של עובי וצפיפות – בעבר נעשה שימוש נרחב במילוי זה, ויש שאומרים שהיה המילוי העיקרי לדלתות פנים בארצנו. יש שיחשיבו אותו כפחות איכותי ממילוי דלתות כמו הפלקסבורד, ועם זאת יש שיעדיפו את מילוי הכוורת, בכל מקרה, ואף יש שיגידו שניתן להשיג מילוי כוורת באיכות גבוהה מהממוצע, במידה שיכולה לעלות על הפלקסבורד, תלוי באיכות הייצור.

למילוי הכוורת משקל קל, בעיקר כשעשוי מקרטון – מה שיכול להפוך אותו לאידיאלי עבור חדרי ילדים, שכן הדלת תוכל להיות במשקל קל מה שמאפשר פתיחה קלה של זו. ובאם נסגרת על אצבעות, המשקל כאמור הוא קליל באופן יחסי. המשקל הקל גם מקל על עבודת הצירים.
מילוי כוורת, לא אמור להיות חסין למים – מה שניתן לעשות זה לצפות את הדלת באופן שיחסן אותה בפני נוזלים, ובכך לשמור על שלמות הציפוי, באופן שמתאפשר.
המילוי מאפשר גם מידה מסוימת של בידוד תרמי.

אקוסטי

מעבר קול לתוך חלל. דלת אקוסטית זו כנראה דלת שיודעת לאטום היטב תדרים אקוסטיים, למנוע מעבר צלילים מתוך המרחב, ומחוצה לו.

דלת כניסה אקוסטית

הזזה

דלתות הזזה שנעות על מסילה, ונעות שמאלה או ימינה, לתוך כיס בקיר או שלא, בשונה מדלתות הנפתחות פנימה או החוצה ונעות על ציר.

דלתות הזזה בהתאמה אישית

כנף דלת

גוף או קרש הדלת, אשר נע בתנועה על ציר. על כן נקרא כנף – שכן פעולתו יכולה להידמות לנפנוף כנף, שעולה ויורדת – רק בצורת מישורית, על פני מישור – שמאלה או ימינה, פנימה או החוצה.

דלתות כניסה כנפיים

ציפוי למינטו

עשוי שכבות דקות של חומר פלסטי, המודבקות על פני הדלת. שכבות חומר מבודד נכנסות בין שכבות החומר הפלסטי. ניתן לצפות כך שיהיה דמוי עץ, כמו גם בצבעים אחידים, פסים וכיוצא בזה. תהליך ייצור פשוט על כן ייתכן שעלותו זולה יותר מחומרים אחרים כמו הפורמייקה. עמידות גבוהה למים, במידה מספקת כדי להתמודד עם רטיבות הנובעת מלחות באוויר ואף שטיפת רצפות.
משקל קל יחסית, מתאים אפוא לחדרי ילדים מסיבות שציינו קודם לכן בכתבה. עמידות גבוהה בפני מזיקים, שריטות ובלאי של צבע הדלת. כמו גם – בידוד אקוסטי במידת מה, יש לבחון טרם לדעת את מידתה.

דלת-כניסה-מעוצבת-מתצוגה

שקיפות

אפשרות לקבל דלת פנים באופן שבו ניתן לראות את החלל שמעבר לה. ייתכן שמדובר בדלת זכוכית, או חומרים אחרים שמאפשרים מידה שכזו של שקיפות. בדרך זו מתאפשר גם מעבר של אור מהעבר השני, כמו גם תחושת מרחב מסוימת, שכן נדמה “שהוא ממשיך”, מעבר למחיצת הדלת.

משקוף

קורה בחלקו העליון של המסגרת, התומכת את הקיר – אל מעל הדלת (או החלון). המשקוף נשען על שני עמודים אנכיים. תומך במבני דלתות שונות.

דלתות פנים למשקוף גבוה

ציר

מאפשר את תנועת הדלת, על כן חשוב שיחזיק את משקלה ויאפשר תנועתה בקלילות.

פלקסבורד

מילוי פנים, עשוי ומיוצר מתערובת של שבבי עץ עם סיבי פשתן דחוסים. יש בו חלקים המכילים חללי אוויר, מה שמאפשר ליהנות מרמת בידוד תרמי ואקוסטי במידה מוגברת, עקב התכנון – כמו גם מפחית מהמשקל הכולל של הלוח. השימוש במשקוף עץ רב שכבתי מלא לדלת זו – תורם עוד יותר לבידוד האקוסטי, כיוון שאינו חלול כמו משקוף פלסטיק (חלול), מסיבות שבעל מקצוע בתחום יוכל להרחיב לגביהן.

לוח הדלת

כל מיני סוגים, כמו מזונית או פורמייקה, וכיוצא בזה. מאפשר לתמוך במבנה הדלת, בצורה מבנית.

פורניר

חומר טבעי, שכן מדובר בשכבה דקה של קליפת עץ טבעית. על כן מדובר במראה טבעי, חם וכיוצא בזה – כפי שאפשר לצפות מעץ. יש סוגי עץ רבים שניתן לעשות בהם שימוש במסגרת הפורניר.

פורמייקה

חומר גלם תעשייתי – מיוצרת בתהליך חימום בטמפרטורה גבוהה מאוד והטבלת ניירות במיי מלמין –תהליך ההופך אותה לעמידה בפני מכות ומים. מגוון רחב של עיצובים. עמידות גבוהה, מתאימה לדלתות אמבטיה ולחדרים לחים. בידוד אקוסטי ברמה גבוהה יחסית, בזכות עובי ציפוי, המסייע לרמת הבידוד. משקלה כבד באופן יחסי עקב עובי ודחיסות החומר, על פי כן כנראה פחות מתאים לחדרי ילדים קטנים. עמיד בפני שריטות ומזיקים באופן יחסי, כמו גם כנגד בלאי של צבע הדלת.

סף תחתון

מדובר על קצה התחתון של הדלת. החלק החופף בין הדלת לרצפה. באם אטום, אוטם נוזלים, רוח, הבדלי טמפרטורות וקול – מלחדור ולעבוד בין החללים, כמו גם מחרקים.

סף עליון

קצה העליון של הדלת, בין מישורה העליון ביותר של הדלת, למישור המשקוף או הקיר המחבר אותה ומגדיר את מפתחה.

עץ מלא

דלתות עשויות עץ מלא אלו דלתות שכל רכיביהן, או לפחות רכיביהן עשויי העץ – הן מעץ מלא. מדובר בהרבה מקרים על עץ לבן כמו אורן או לבנה, וכיוצא בזה. יתרונות בעץ מלא הוא יוקרה, אפשרות להוסיף חריטות ואלמנטים, לצבוע בצבעים שונים ולמרוח בלכה כדי לשמור על מראה טבעי. חסרונות הם רגישות למים שכן עץ מלא מתנפח במים. כמו גם משקל גבוה יותר מדלתות אחרות, מה שמבקש צירים מספקים לכך. ורגישות לנזקי עץ, כטרמיטים.

עץ גושני

עץ שנחשב חזק, בשל העובי והרוחב שלו. ניתן לעתים לראות סדקים, שלא אמורים לסמן פגם, אלא חלק מהחזות הכפרית שלו – ועם זאת חשוב לדעת להבדיל בין פגם אמיתי לבין אלמנט אסתטי, והמתבונן יידע עבור עצמו במה מדובר.

עץ לבן

עץ המתייחד בקלות משקל, גמישות וכיוצא בזה.

לוח סיבית

מדובר בשבבי עץ המודבקים יחדיו לכדי משטח – על כן שמו – לוח סיבית. אין לו תכונות המאפיינות עץ, משמע היא לא נראית כמו עץ, לא עמידה וחזקה כמוהו – ועם זאת אינה מתעוותת כמו שעץ יכול (לדוגמה תוך חשיפה למים וכיוצא בזה), ומחירה זול מעץ. ללוח הסיבית אין עמידות גבוהה למים, שכן מגע קבוע או מתמשך של מים או לחות יכול לגרום להתנפחות והתפוררות הסיבית. לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם בעל מקצוע בתחום, כיוון שיש עוד רבות לספר בנושא.

גומי אטימה

מאפשר איטום בפני רוחות הנושבת מתחת לדלת הבית – כמו גם איטום “כנגד” מים החודרים מתחת לדלת. מאפשר גם בידוד ומניעה של מעבר אוויר מהמזגן, או רעשים מתוך או מחוץ לבית.

ציר נסתר

ציר שמאפשר לדלת להיראות כמתחילה בדיוק איפה שמסתיים המשקוף – כלומר, אין ציר בולט. בדומה לדלת אפס – אשר לא רואים את המשקוף, כביכול – אז כאן הציר אינו נגלה בקלות, עקב המבנה שלו.

דלת הזזה

דלת שנפתחת בהחלקה לאחד הצדדים. בשונה מדלת כנף – אינה נפתחת אל פנים, או אל חוץ החדר – על כן, יש תנועה על מסילה. יש שיגידו שזה מאפשר ניצול מיטיב יותר של החלל – כיוון שגוף הדלת לא נכנס או יוצא אל החלל, “ולוקח מקום” כאשר הוא פתוח, ולו באופן זמני. מדובר על דלת לה שתי כנפיים, המחליקות על מסילות.

דלתות הזזה מעוצבות לפנים

דלת נסתרת

דלת שיש לה משקוף נסתור – כך שהיא כמו “שוקעת עם הקיר”, ולא מובדלת ממנו מלבד מאפיינים מבדילים כמו צבע, ומרקם הדלת (שיכולים להיות זהים לקיר עצמו ובכך לעמעמם עוד יותר את ההבדלים “ולהסתיר” את הדלת אף יותר). הדלת אינה גלויה באופן ברור וניכר כמו דלת עם משקוף, בעיקר כשעשויה מחומרים “מסווים”. ניתן לראות בהרבה מקרים את קווי המתאר שלה, אך הם אינם ברורים כמו שישנם בדלת “רגילה”, גלויה.

דלת-הזזה-נסתרת-פנים-דגם-מלי-הייד
השארת פרטים ליצירת קשר
טלפון
073-7969733
השאירו פרטים
Call Now Button דילוג לתוכן