ההיסטוריה של הפרגולה

כולנו, בבתים וברחובות, משתמשים בצל והקירוי של הפרגולה. בבתים רבים מתקינים פרגולות בשביל הנוחות ובאותה מידה תוכלו למצוא פתרונות הצללה במרכזי מסחר וחנויות או מרכזים ציבוריים. אך מתי התחילו בני האדם להתמש במבני הצללה ומתי המציאו את הפרגולה הראשונה? 

מי המציא את הפרגולות

מאז ועד פרגולות האלומיניום

פרגולה היא בעצם מבנה חיצוני שנמצא מעל דרכי מעבר או אזורי ישיבה. היא מורכבת מגג ועמודים תומכים בצורות התקנה שונות שהתפתחו עד היום. המקור של השם “פרגולה” מגיע מהשפה הלטינית העתיקה והוא נוצר כתיאור לסוככים שנבנו עם מגוון של צמחים מטפסים ולעתים הותקנו בין מבנים כדי ליצור מעבר מוצל ומוגן מהשמש או כאלמנט קישוטי.

מבני הפרגולות המודרניות של ימינו אימצו כבר חומרי גלם עמידים לתנאי חוץ בינהם ניתן לראות באופן נפוץ פרגולות אלומיניום בהרבה סוגים של מבנים. ההתפתחות של המבנה של הפרגולה יחד עם חומרי גלם מתקדמים יצרה ייחוד היסטורי של ניצול אפקט ההצללה המתאפשר בפרגולה אל טווח רחב של אזורים ותנאים גיאוגרפיים מתמשכים.

פרגולות אלומיניום-מאז ועד היום
צרו קשר

פרגולות היסטוריות

הפרגולות הראשונות נראו בגנים ההיסטוריים עוד בתקופת האשורית ב-1400 לפני הספירה , החלו מבנייה של אלמנט ההצללה על ידי שימוש באבנים, עצים וסלעים וחיבור שלהם במבנה היוצר צל ומשמש גם כקישוט ונראה מהודר. הם איפשרו להכניס צמחיה באופן מלאכותי אל תוך מבני מגורים וקידמו את התפתחותם של גנים מפוארים במהלך ההיסטוריה. 

פרגולות עתיקות קיימות בארמונות ומבני מלוכה ישנים, במדינות כמו אנגליה ניתן למצוא עדויות עתיקות שעדיין עומדות של מבני הצללה במבנה של פרגולות המזכירות מאוד את המבנה של הפרגולות המודרניות, בעיקר מאבן, אך היה שימוש בחומרי גלם אחרים במהלך ההיסטוריה אשר מטבען אינן נשמרות היטב עם הזמן, חומרים כמו עץ מסוגים שונים.

פרגולה עתיקה

פרגולות מודרניות

חומרי הגלם המודרניים מהם ניתן למצוא פרגולות ופתרונות הצללה אחריםפ הם: אלומיניום, עץ, ברזל, פלסטיק, PVC, פוליקרבונט ופחות שימוש בחומרים עתיקים כמו אבן ועמודי שיש. הפרגולה המודרנית מיוצרת על מנת להחזיק מעמד שנים ארוכות בחוץ ולתפקד בצורה מיטבית ללא פגיעות למזג האוויר עם מינימום של תחזוקה שנדרשת לשימור של הפרגולה. 

תהליכי הצביעה של פרגולות בנות ימינו עוזרים לשימור המבנה עצמו וגם לצביעה ששומרת על המראה שלה ולא דוהה בקרינת שמש ממושכת. 

כלל היתרונות של הפרגולות המודרניות תרמו לפופולריות שלהן ולכדאיות הכלכלית של רכישת פרגולה, כך שהן התפתחו מאוד והן נפוצות בחלק גדול מאוד מהמבנים ואזורי המעבר הקיימים בעולם המודרני.

פרגולה מודרנית
השאירו פרטים
Call Now Button דילוג לתוכן