משרביה מודרנית

הסיבה שקיים מושג בשם משרביה מודרנית – היא כי משרביות הן מימים עברו – הומצאו לפני מאות שנים, ותפקדו כמעין מחיצה בין חלל הפנים לחלל החיצון – שגם מאפשר מעבר של אוויר ואור פנימה, וגם מעין מחיצה של פרטיות כך שלא בדיוק ניתן לראות את הפנים. על כן, משרביות מביאות גיוון כה מיוחד עד שהן נחשבות מודרניות ועכשוויות אף כיום, מספקות מעין פתרון כדי, מצד אחד, ליצור חציצה והפרדה בין חללים – אם לדוגמה מציבים את המשרביות בחלל מסוים בתוככי מבנה או בית, וכיוצא בזה – ומצד שני, עדיין לאפשר מעבר והכנסה של אור ואוויר.

איך מזמינים משרביות? אילו עוד דוגמאות משרביה יש?

צפו בדף המלא:
השארת פרטים ליצירת קשר
טלפון
073-7969733

משרביות לחציצה והפרדה

משרביות, ככלי לחציצה בין מרחבים – ניתן להתקנה וליישום בקלות, וניתן לאפשר להן לשמש כמעין קיר שלם שמאפשר חציצה, ואפילו קיר חלקי. כך שאם לדוגמה יש חלל עבודה משותף – שרוצים למעשה לחצות אותו לכל מיני סקטורים, משרביה יכולה לשמש כקיר של ממש, שפשוט ינכח במרחב, יאפשר מעבר של רוח, אוויר ואור – ועם זאת יספק מידה מסוימת של פרטיות ויזואלית. המחיצה יכולה להיות גדולה כמו קיר שלם ממש, או כחצי קיר – כמתבקש. יש מקומות, שמשתמשים במשרביות, לאו דווקא כדי לחצוץ בין מרחבים, אלא דווקא כאלמנט עיצובי – בכך שהם מטביעים את המשרביות על קירות קיימים.

מחיצות משרביה עץ

למעשה, ניתן לעשות שימוש במשרביות השונות, לא רק כדי לעטר קירות או לחצוץ בין חללים פנימיים – אלא כדי גם לשמש כגדר, כמעקה וגם כמסתור כביסה – שאלו בהחלט שימושים יצירתיים ויכולים להיות נאים במיוחד.

מחיר משרביה

מחיר משרביה יכולים להיות מגוונים מאוד. טווח מחיר יכול להתחיל בסכומים של  400-750 ₪ למ”ר, כאשר האומדן להתקנה הוא 250 ₪ ומשתנה בהתאם לפרויקט. כמו גם, כתוב שהמחירים יכולים להשתנות מפרויקט לפרויקט, על כן מומלץ להתייעץ טרם מניחים את השערת המחיר.

משרביה חנות

למעשה, ניתן לעשות שימוש במשרביות השונות, לא רק כדי לעטר קירות או לחצוץ בין חללים פנימיים – אלא כדי גם לשמש כגדר, כמעקה וגם כמסתור כביסה – שאלו בהחלט שימושים יצירתיים ויכולים להיות נאים במיוחד.

משרביה לפרגולה

כשביררנו מה היא בדיוק משרביה לפרגולה – למעשה מצאנו כי מדובר על משרביה שהיא פרגולה. אם לדוגמה נדמיין את הפרגולה – כמעין קיר שיושב על 4 עמודים, ואז יש הצללה – אז במקום אותו קיר, נשים משרביה – וזו בעצם משרביה לפרגולה. אם כי, במקום להישען על עמודים, היא יכולה להישען על מבנים אחרים תומכים – באישור רשויות מקומיות, מהנדסים, וכן הלאה. המיוחד והיפה בזה, מהפרספקטיבה שלנו – זה העיצוב שיכול להגיע עם משרביה, שיכול להתאים ולהחמיא לחלל שהיא “מכסה”. מעין עיטורי פרחים, או עלים לדוגמה – מעל פרקט עץ – יכולים להיות ממש הולמים ומושכים, רק לשם דוגמה כמובן, שכן האפשרויות לעיצוב כאן הן רבות מאוד.

פרגולה עם קיר משרביה מאלומיניום
לעוד מידע על פרגולות:

חומרים להכנת משרביות

משרביות יכולות להגיע בשלל חומרים – הן יכולות להגיע מבטון – שאז הן יהיו עמידות, חזקות, יציבות ופשוט “נמצאות שם” לטווח הארוך. הן יכולות להיות גם עשויות טרה קוטה – שזה למעשה חומר, שדרך הגייתו היא איטלקית, ולמעשה, לזיכרוננו – מסמל אדמה אפויה. שכן מדובר בחומר חרס שכזה, ועל כן הנראות היא חמימה ואדמית. במקרה שכזה המשרביה תהא נא עדינה, שבירה ופגיעה יותר מבטון – אך הוויב שלה יהיה יותר אדמתי. שזה יכול להיות בהחלט נעים ומניב פירות עיצוביים – ויכול להשתלב באופן מתאים, הולם ומושך במקומות שרוצים לשלב מידה מסוימת של אדמתיות. כמו לדוגמה, באם יש מטבחי חוץ – שיש להם מראה מתכתי מסוים, שיכול לטות לכיוון ההייטקיסטי, המתכתי, הקר, המנוכר, הפרפקציוניסטי – ושאר אסוציאציות – אזי שמראה של טרה קוטה, מראה של חרס – יכול לאזן וליצור שילובי צבעים מדהימים ומיוחדים, בתוך כל זה.

קטלוג-משרביות-תמונות

חומר נוסף, שמשרביות יכולות להיות עשויות ממנו – הן כמובן, עץ, שזה חלק מהחומרים העיקריים שמשרביות מסורתיות היו עשויות ממנו – אם לא החלק העיקרי למעשה שהן היו עשויות ממנו – זה כבר עניין למי שחוקר את הנושא לעומקו. שגם עץ יכול להביע גוונים אדמתיים, עשירים, כפריים – וזה יכול להשתלב גם כן עם צבעים מתכתיים אחרים – או פשוט כדי להחמיא לחלל שהוא כפרי במהותו, כמו גם להעשיר כל חלל אחר באיכות “עצית”, שכן עץ הוא חומר יפהפה.

משרביה MDF

ונדבר גם על המתכת – שזו כמובן גם אפשרות עבור המשרביה. שכן המתכת, יכולה להיות כל מתכת – אלא אם כן אנחנו מדברים על מתכות ספציפיות, שייתכן שהן קצת יותר עמידות, בו בזמן קלילות ומאפשרות חופש עיצובי רב – כמו האלומיניום. שכן אלומיניום יכול להחזיק מעמד גם אל מול שילוב האלמנטים של חמצן ומים – שבמתכות רבות אחרות יכול להוליד התחמצנות, שיכולה להוביל לחלודה – מה שבאלומיניום, כנראה לא יתרחש, שכן יש לו תחמוצת אלומיניום חזקה באופן יחסי, שמגנה על שכבות המתכת מכדי התופעה הנזכרת לעיל, בכך שהיא לא מאפשרת למים ולחמצן לחדור אל שכבות המתכת. על כן, משרביות שעשויות ממתכת האלומיניום – יכולות להיות חסינות מהתחמצנות, על כן מחלודה – בהרבה מהמקרים, ובכך לשמש גם עבור שימוש חיצוני, ואף עבור שימוש שיש בו בסביבת מים.

משרביה אטומה

משרביה כמחיצה ומשרביה כחיפוי קיר

כך או כך, המשרביה היא למעשה מילה בערבית, שפירושה הוא אלמנט הסבכה. נדמה ואפשר שהיא התפתחה במטרה ליצור חוץ מסוים ולהגיד – “זה הבית, זה מחוץ לבית” – כך שיהיה יותר קל להבדיל בין החללים – הפרדת חלל, כבר אמרנו? ובכן, כפי שציינו, זה נעשה באופן שיאפשר את החציצה ואת ההפרדה הזאת, ועם זאת יאפשר כניסה של אוויר ואור אל הבית – מבלי לפתוח את מה שקורה בו לעיניים חיצוניות. ובאמת, במשרביות “של פעם”, ניתן לראות שאם מסתכלים מרחוק לתוככי הבית – לא ניתן לראות מה מתרחש בו, מרוב “הסבכה” שנדמית כמבוך של אלמנטים, שמעטרת את המשרביות – כך שלא ניתן לראות בקלות, מבלי כנראה להיות ממש קרובים לדופן משרביה – כדי להתבונן במה שקורה מעברה השני. בעוד מי שנמצא בתוך הבית, באופן טבעי אכן היה קרוב לדופן משרביה, כך שהיה יכול להסתכל החוצה, כמו היה מדובר בחלון רגיל ומאפשר הצצה.

משרביה ממתכת לחיפוי קירות חוץ

כיום משרביה משמשת כאלמנט אדריכלי – נדמה שאפילו דיי נפוץ, עקב המראה החיצוני והתוספת לאלמנטים העיצוביים שנעשה בהם שימוש, שזו מאפשרת. ניתן למעשה להשתמש במשרביות לחיפוי קירות פנים, כמו גם כמחיצה בין חללים שונים בתוך הבית. כך שניתן שקיר שלם יהיה מצופה כולו בחיפויים שהם למעשה משרביות – וייהנה מהכוח העיצובי שהן מביאות. כמו גם ניתן ליצור חציצה בין המשרד הביתי, לבין אזור האירוח – על ידי משרביה פר אקסלנס, שיכולה לאפשר את אלמנט ההפרדה בסטייל.

מחיצת משרביה עץ

למעשה, משרביה יכולה לשמש כקיר שהוא לא קיר. מעין אלמנט שהוא גם מהווה חיפוי, קירוי, או סגירת מרחב – ועם זאת לא יוצר את החסימה הזאת, של קירות חסומים ואטומים. לא שיש בכך עניין – אלא שאם רוצי לאפשר תחושת פתיחות, משרביה שמאפשרת למרחב להיראות, ועדיין מאפשרת תחושה של תחימה – היא בהחלט אלמנט יפה. בין אם מדובר במעקי מדרגות – שהם כמו משמשים תחימה של גרם המדרגות, נותנים לו חלל ייעודי וגם אביזר מסוים להישענות – כמו גם קירות שמייעדים את תחום המדרגות כייעודי ומופרד לכאורה משאר חלקי הבית – ועדיין יש אלמנט של פתיחות. או לדוגמה, ראינו תמונה של אמבטיה מוקפת ב-3 קירות משרביה, שהם למעשה חלל פתוח – שעדיין תוחם את האמבטיה, יפהפה.
יש משהו מאוד מושך ונעים, בלראות דרך קירות, לראות דברים שקורים “בחלל אחר”, גם אם זה דרך קירות הסלון, לתוך חדר אחר בבית – פשוט כי משולבים בקירות אלמנטים של משרביה, שמאפשרים לראות דרכם.

השאירו פרטים
Call Now Button דילוג לתוכן