משרביות בעיצוב ובניה מודרנית

משרביה הציעה בעבר הגנה כנגד אור השמש, באזורים מסוימים במזרח התיכון – וכך היה הדבר למשך מאות בשנים. האם התופעה ממשיכה? אולי. האם יש לה נגזרות? בטח. הנגזרות הן אלו שמגיעות בדמות של מספר סוגים שונים של משרביות מודרניות, המשתלבות בבנייה כדי להציע דרכים חדשים של הוויה עיצובית. יש בניינים, שמחופים במשרביות, יש מבנים שמציעים משרביות כסוג של מעקות, של קירות, של מחיצות – וכיוצא בזה.

MASHRABIYA

כאשר משרביות מכסות בניינים כחלק מבנייה מודרנית נדמה שהבניין מקבל סוג מסוים של סטייל, כמו גם – מאפשר כניסה של אור שמש, יחד עם הצללה מסוימת. שכן משרביות יכולות לחסום חלק מאור השמש הנכנס, כי הן נראות כמו סבכה מסוימת, שדרכה רק חלק מסוים מאנרגיית האור יכולה לחדור.

משחקי עיצוב – היכן נוכל לשלב את המשרביה?

על כן, כאשר לא עושים שימוש במשרביה כדי לוודא פרטיות, או לחסום את אור השמש – ניתן בהחלט להשתעשע עם מרווחים גדולים יותר של אלמנטי הסבכה. עבור גדר, המורכבת מעיצוב של משרביה, לדוגמה – כנראה יתבקש לייצר עיצוב סבוך יותר, כדי לעצור אלמנטים מלעבור את הגדר ביתר קלות – באם זו הכוונה. אך באם רוצים ליצור קיר, שאינו באמת קיר – אלא פשוט גבול מסוים שהוא לטעמי יופי – בהחלט אפשר ליצור סבכה מאוד מרווחת, באלמנט הפנימי של המשרביה – כך שניתן לראות מעבר לו ואף להעביר יד. בחלק מהתמונות שראינו, שמנו לב לקירות שחוצצים בין חללים, כאשר המחיצות לא היו הכרחיות, אלא פשוט הוסיפו יופי וחן.
לדוגמה, אלמנט מסוים בבנייה מודרנית של משרביה יכול להתבטא בתחימה של אמבטיות, או של גינות וכיוצא בזה – שהתחימה היא יותר אלמנט של תחושת המקום והמרחב, יותר מאשר אלמנט של חסימה, יצירת גבול פרטי, או הסתרה. נוסף על כך, יש שעושים שימוש במשרביות, כדי לעצב את סגנונות הקיר שלהם – כך שבמקום שלקיר יהיה צבע או מרקם מסוים – מונח עליו חיפוי של משרביה, כך שהוא נהנה מהעיצוב הייחודי שלה – כאשר לכל משרביה אפשר שיהיה עיצוב ייחודי משלה, עם אלמנטים שונים ומתאימים לעיצובה.

טלפון
השארת פרטים ליצירת קשר

מחיצות מודולריות

בהתקנת מחיצות ניתן להשיג חלוקה, הפרדה ומודולריות בהזזה של מחיצות לפי הצורך ובתכנון מראש. מחיצות רצפה תקרה בדוגמאות משרביה מאפשרות אלמנט עיצובי שימושי בבתי עסק ובתים.

כאשר מרכיבים משרביה על מפתח של מבנה, ניתן לראות את הבחוץ, אך להסתיר את הבפנים. זה אפקט מעניין – כי אם מסתכלים על מבנה, והמשרביה דיי סבוכה ולא מאפשרת לראות מה בו – אפשר לראות את העיצוב שלה. זה נראה טוב, זה נראה מושך – תלוי כמובן בסגנון העיצובי והטעם האישי של מי שמתבונן – ועם זאת, לא ניתן לראות בקלות מעברה, לתוך מה שהיא מכסה. הדבר אפשר בעבר לנשים במקומות מסוימים להישאר בגדר מרחבים פרטיים, מבלי להיחשף לעיני העולם – ועדיין לקבל מידה מסוימת של חשיפה. כמו חשיפה מבוקרת שכזו – הן מחליטות כמה הן רוצות לחשוף מעצמן, וכמה הן רוצות לתת לעולם להיכנס. והמשרביה שימשה כסוג של מחיצה שכזו.
למעשה, הבחירה כמה אור וחום להכניס – הייתה מאוד ייחודית ספציפית לאזורים בהם היא נבעה לשימוש – כיוון שכאשר מתאימים את עוצמת הסביכות שלה, אפשר לשלוט כמה אור להכניס, כמו גם כמה חום. באם האלמנטים הפנימיים, העיצוביים של המשרביה סבוכים בהחלט – ניתן להכניס פחות אור, ולראות פחות מהעולם החיצוני – ובאם הם מרווחים, ניתן להכניס יותר.

משרביה לפרגולה?

משרביות בשילוב בין קורות הפרגולה היא אלמנט עיצוב מרענן ואלגנטי. ההתקנה של מחיצות  משרביה כחלק מעיצוב הפרגולה יוצר קירוי צידי המאפשר אווררו לחלל המקורה. בנוסך, חיפוי משרביה באזור החיצוני מייצר עיצוב חוץ ייחודי. לחיפוי חיצוני במשרביות נמליץ להשתמש בחומרים העמידים לתנאי חוץ כמו מתכות ואלומיניום. עיצוב של פרגולות אלומיניום בשילוב של משרביה אלומיניום, (כשבשני המקרים ניתן ליצור מראה עץ טבעי), תיתן לנו עיצוב מיוחד במינו הממשיך באותו קו אלגנטי בכל חלל החות ואף יכול להמשיך אל תוך המבנה או הבית.

משרביה היא פשוט אלמנט שיכול להיות הן עיצובי, והן פרקטי ויעיל – בעיקר במקומות שרוצים להסתיר, או להגן מפני קרינת השמש וקרני החום. על כן – בעיצוב מודרני, אפשר לעשות שימוש בחן האסתטי, כמו גם בפן הפרקטי של המוצר. לצפייה בכל המשרביות לחצו כאן: משרביות.

ליצירת קשר או השארת פרטים לחצו כאן

טלפון
השארת פרטים ליצירת קשר
השאירו פרטים
Call Now Button דילוג לתוכן