סוגים של פרגולות למרפסת

לכל פתרונות ההצללה למרפסת:
סוגי-פרגולות-למרפסת

האם כדאי להתקין פרגולה במרפסת?

הפרגולה היא מוצר מבוקש כיום בחצרות ישראליות רבות. כנגד השמש הישראלית הלוהטת והקרינה שהיא מפיקה, הצללה היא כורח המציאות כיום. פרגולות, אם כך, מספקות את הפתרון האיכותי יותר – הצללה באמצעות מעין שלבים (רפפות) מחומרים שונים בגובה. במאמר זה, ניגע בפרגולות חשמליות, פרגולות מתקפלות וסוגים נוספים. נבין מהם היתרונות והחסרונות של כל סוג ומה טווח המחירים הנפוצים – לעניינים.

פרגולה תלויה

מרבית הפרגולות כיום הן כאלו המוחזקות באמצעות עמודי תווך. כלומר, יש את “הסככה” הנתמכת על ידי 4 עמודים לרוב אשר שומרים על יציבותה. בפרגולה תלויה, “נפטרנו” מן העמודים הללו – מה שאומר שהפרגולה מחוברת ישירות לאזור גבוה (לרוב קיר) ו־”נתלית” ממנו – ומכאן שמה.

לרוב, מדובר בפרגולות אלגנטיות יותר. היתרון הבולט ביותר שלהן הוא שהן מתאימות גם למרפסות “קטנות” יותר בשטחן שכן אין צורך ב־”השתלת” 4 עמודי תמיכה נוספים במרפסת. החיסרון המרכזי הוא העלות הנוספת של ההתקנה. התקנה של פרגולה תלויה מוכרחת להיות מקצועית, שכן קריסתה תהיה הרת אסון. לכן, ההתקנה גובה עלות נוספת במחיר שזהו חיסרון מרכזי.
המחירים של פרגולה תלויה לרוב נעים, ככלל אצבע בין 500-1000₪ למטר רבוע. זאת, מבלי להתחשב בעלות ההתקנה הנוספת שעלולה להיות יקרה מעט גם כן.

פרגולה חשמלית מתכווננת

סוג נוסף של פרגולה הוא הפרגולה החשמלית, או בשמה הנוסף הפרגולה המתכווננת. בניגוד לשאר סוגי הפרגולות, מדובר בפרגולה ניידת. הכוונה בכך היא שניתן לשנות את מצב השלבים/הרפפות בה. באמצעות שלט רחוק (לרוב), תוכלו לשנות את מידת ההצללה שלה – החל מאטימה מוחלטת לאור, ועד למצב בו התריסים פתוחים בצורה שמאפשרת כניסה מירבית של אור. זאת, בהתאם לתנאים השונים – ישנם גם סוגי פרגולות מיוחדים יתר על המידה אשר יכולים להשתנות לפי סוגי מזג האוויר (בגשם הן ייסגרו ובשמש יפתחו) באמצעות חיישנים מיוחדים.

צפו בעוד פרגולות אלומיניום חשמליות

כל זאת, כראות עיניכם. היתרון הגדול של הפרגולות הללו הוא כמובן היוקרה שהן מספקות והנוחות האדירה שלהן. עם זאת, עם היוקרה והנוחות כמובן מגיע מחיר גבוה בהחלט, וייתכן שעמידות בעייתית בתנאי מזג אוויר קיצוניים (בהתאם לחומר ולתנאים השונים – שווה לברר).
המחירים של פרגולה חשמלית יקרים למדי, ונעים מאזור ה־1200₪ שקלים למטר רבוע באופן ממוצע ומעלה – שוב, בהתאם לחומר לאיכות ולתוספות מהם היא עשויה.

פרגולה חשמלית נאספת

פרגולה נאספת היא למעשה פרגולה חשמלית. מה הכוונה? ובכן, יש לה את כל האפשרויות השונות שמציעה פרגולה חשמלית: גם היא יכולה לסגור או לפתוח את הגג בהתאם לדרישה – למנוע כניסת שמש/גשם ולאפשר כניסת שמש במידת הצורך, אם נרצה. על פי רוב, פרגולה שכזו מורכבת מאלומיניום עם שילוב של PVC – אשר מאפשר ניקוז איכותי של המים אשר “מגיעים” לפרגולה בזמני גשם ועמידות רבה לכך, שזוהי למעשה התוספת/השדרוג שיש בחלק מן הפרגולות הנאספות לעומת פרגולה חשמלית “רגילה” בלבד לרוב.

הפרגולה מגינה באופן איכותי במיוחד מפני קרינת השמש החזקה ואיכותית במיוחד בימי הקיץ. עם זאת, מחיריה הם גבוהים במיוחד ויכולים להגיע ליותר מ־1300₪ למטר רבוע. טווח מחירים גבוה שלא מתאים לכל כיס.

פרגולה קבועה מאלומיניום

הסוג האחרון של פרגולות אלומיניום שנציג הוא למעשה הסוג הנפוץ ביותר. פרגולה רגילה, עם ארבע רגליים או בתליה. היתרון של הפרגולה ברור – הגנה מפני השמש, ומחיר נוח לכיס לרוב. המחיר נע בין כמה מאות שקלים בודדים למטר רבוע. זוהי פרגולה שאיננה מוגזמת יתר על המידה עם אפשרויות ייחודיות מאוד, אך מסוגלת לתת את המקסימום שרוב האנשים יזדקקו לו. לכן, היינו ממליצים עליה למי שלא מחפש “להשתגע” מעבר לדרוש – פרגולות אלומיניום דמויות עץ למשל, יכולות להיות מצוינות.

השאירו פרטים
Call Now Button דילוג לתוכן