פרגולה חשמלית רפפות

ארנונה על פרגולה

מדריך בנושא מיסים והיטלים הניתנים על ידי רשויות עירוניות או ממשלתיות בעבור הקמת מצללות וסגירת מרפסות.

האם משלמים ארנונה על פרגולה?

השינויים בחובת תשלום ארנונה בעבור פרגולה, הם תוצאה של חוק הפרגולות. לחוק יש יתרונות: הוא קיצר את זמני ההמתנה לקבלת אישורים, בנוסף, בחלק מהמועצות לא חל תשלום על פרגולה, או על פרגולה עם גג שקוף.

התקנת פרגולה על עמודים ו/או עיגון על עד 2 קירות. בנוסף, החלל בין העמודים חייב להיות פתוח במידה שיוצרת רווח בין הקורות. הכללים משתנים בין המועצות.

כל סוגי הפרגולות כולל תמונות ומידע מפורט:

האם כדאי לי לשלם ארנונה על פרגולה?

יש אנשים שתוהים לעצמם – האם כדאי לי להתקין פרגולה אם אני צריך לשלם עליה ארנונה? שזו שאלה טובה. המניע לעניין הארנונה בעבור הצבת פרגולה – היא למעשה הגדלת השטח הבנוי. על כן – אם פרגולה מוסיפה שטח בנוי לנכס, ייתכן שזה יהיה בבחינת תשלום ארנונה נוסף. מדוע זה כך? ובכן, אם נחליט לדוגמה לקרות את החצר, מלשון קיר – ולבנות איזשהו גג מעל ערוגת הצמחים – ייתכן שזה ייחשב לשטח בנוי, ועל כן יהא “זכאי” בתשלום ארנונה. פרגולה, לעומת זאת – היא לא בדיוק “קיר”, הגג שלה אמור להיות אטום רק באופן חלקי – על כן היא לא ממש משמשת כחדר ייעודי או דבר מה דומה, על כן הדרך מה היא מוספיה חלל בנוי הינה מוטלת בספק.

רפפות מתכווננות של פרגולה חשמלית

באופן כללי – היינו מצפים שפרגולה לא תוסיף לתשלום הארנונה של הבית – אלא שיש לכך כמה תנאים. ראשית כל – ניתן לגבות ארנונה – או ניתן שלא לגבות ארנונה על פרגולה, וזה נתון להחלטת המועצות המקומיות. כך שאם גרים בעיר אחת ויש פרגולה מסוימת – ואז עוברים איתה לעיר אחרת – ייתכן שלפתע כן יהיה, או לא יהיה תשלום ארנונה נוסף עבורה – אז זה מאוד תלוי בכך. נוסף על כך, יש גם עניין עם היתרי הבנייה. אם בעבר היה צריך לחכות זמן מה כדי לקבל היתר בנייה – כיום ניתן להגיש בקשה, שאמורה לקבל מענה תוך 45 ימים. במידה והמענה לא התקבל, בין אם חיובי או לשלילה – הבקשה מקבלת אישור אוטומטי, גם אם לא נענתה. אז זה עניין שאפשר לציין כאן.

כמה עולה פרגולה בכלל?

לחצו על הקישור למעבר אל דף מחירון פרגולות האלומיניום:

כיצד מועצות דורשות תשלום על פרגולה?

עכשיו, בנוגע למועצות אשר לא דורשות תשלום על פרגולה – כל עוד הפרגולה עומדת בתקנים, שהם בין השאר מכתיבים שהיא לא תישען על יותר מ-2 קירות, שיהיו לה עמודים ושהגג שלה לא יהיה אטום – אז ייתכן מאוד, בהתחשב ברשות או במועצה המקומית – שלא יהיה עניין להוסיף תשלום לארנונה בעבורה. באופן דומה, ייתכן שלא יהיה עניין לשלם תוספת תשלום בהיבט הארנונה גם לא עבור מוצרים אחרים – דוגמת מחסנים, גופי תאורה, גדרות – וכן הלאה, שבעבר כן זיכו בתוספת ארנונה וכיום, ייתכן שלא – בהתאם ובחסות בדיקה עם המועצה המקומית כדי לוודא שכך הדבר, בכל אופן.

מוצרים קשורים

בודקים לעומק

אם כן, נדמה שהשאלה – האם משלמים ארנונה על פרגולה – טמונה באמת בעניין הבירור עם המועצה ו/או עם הרשות המקומית – שכן יכול להיות שבמקום הספציפי שגרים בו יש תשלום שכזה, או אין תשלום שכזה – אך באופן כללי, במקומות שאין משלמים ארנונה על פרגולה – ניתן יהיה, בחלק מהמקרים – להוסיף גם כיסוי פלסטיק על קירוי הגג של הפרגולה – ובכך לאטום אותה לחלוטין – שכפי שציינו בתחילת הכתבה, זה משהו שלא אמור להיות כל כך אפשרי מבחינת תקנות הפרגולה, אך התווסף תיקון בשנים האחרונות שמאפשר זאת תחת הסכמת המועצה המקומית ובלבד שהכיסוי יהיה שקוף. מה שלמעשה יכול לאפשר לפרגולה לשמש כגג מסוים, שזה נפלא.

פרגולות-אלומיניום-בהתאמה-אישית-יוניקיט
קנס על פרגולה

מקרים שבהם כנראה מתבקש לשלם קנס על פרגולה, זה אם הפרגולה פשוט לא עומדת בהנחיות – בין אם לא התקבל אישור לבינוי, או בין אם היא לא תקנית – כמו לדוגמה נשענת על יותר מ-2 קירות, או אין בה עמודים, או הגג שלה אטום בלי אישור – וכל מיני כאלה, ניתן לבדוק ולאשרר עם המועצה המקומית לווידוא.

פרגולות-מאלומיניום-אילת
האם מותר לשים סנטף על פרגולה?

 זו שאלה מצוינת. ובכן – אם הוא נחשב כיסוי פלסטיק שקוף – זה בהחלט אפשרי, בכפוף לאישור המועצה המקומית, נגיד זאת כך. מה שכן, אם מדובר בדגם שיש לו סינון של קרני UV – זה נשמע כמו אופציה מעולה, ככיסוי לפרגולה – בין אם מאשרים או שלא. סוגי מוצרי הקירוי הנכללים בגגות סנטף לפרגולות אלומיניום הוא רחב, הוא נע בין מנעדים שונים של סינון קרינה, צבעים מיוחדים וצורות מלבניות וגליות. לעוד מידע על סנטף לוח פוליקרבונט גלי

סנטף לוח פוליקרבונט שקוף
השאירו פרטים
Call Now Button דילוג לתוכן