מדריך קניית פרגולה

מדריך לקניית פרגולה

נלמד לבצע את הבחירה הנכונה!

דבר ראשון:

חומר הגלם של הפרגולה

באופן כללי שלושת חומרי הגלם הנפוצים עבור בניית פרגולה הם עץ, מתכת ואלומיניום. עץ ומתכת הם החומרים המסורתיים בהם היה עיקר השימוש בעבר, בעוד שאלומיניום נכנס בעיקר בשנים האחרונות ומהווה פתרון חדשני ויצירתי. לכל אחד מחומרי הגלם הנ”ל ישנם יתרונות שונים: עץ למשל מקנה מראה כפרי ואותנטי שהופכת את הגינה או המרפסת למרחב מעורר השראה, (דבר שניתן להשיג גם באלומיניום דמוי עץ).

מתכת היא חזקה במיוחד, פלדה, ברזל וכדומה. מתכת מוסגים אלו תספוג כל דבר, אך טומנת בחובה חסרונות קריטיים התומכים בהצעה הבאה, והיא  הראשונה שלנו:

לדעתנו, בתור אנשי מקצוע המתקינים פרגולות ועברו את כל סוגי הפרגולות שיש, מכירים את הבעיות של הפרגולות שיש ללקוחות חדשים וחוזרים לאחר שנים, חומר הגלם המתאים ביותר עבור בניית פרגולה הוא אלומיניום. 

לאלומיניום ישנם יתרונות רבים על פני עץ ומתכת:

משקל

בעוד עץ קל יותר ממתכת, אין ספק כי אלומיניום הוא חומר הגלם הקל ביותר מבית השלושה. משקל חומר הגלם חשוב שכן ככל שחומר הגלם כבד יותר כך הקיר או הקורות עליהן הפרגולה נתמכת צריכים להיות חזקים יותר, ופרגולת אלומיניום מאפשרת לכם מרחב תמרון רחב יותר.

תחזוקה

פרגולת אלומיניום היא הפרגולה שמצריכה הכי פחות תחזוקה והדבר טמון באיכויות של חומר הגלם. למשל, עץ נראה נהדר בהתחלה אך עם הזמן הוא עלול להרקיב ולהתפורר וכדי למנוע זאת צריך לצבוע אותו אחת לתקופה. כך גם מתכת, שכידוע לאחר זמן מה מתחילה להחליד ועלינו לשמן אותה כדי למנוע זאת. עם פרגולת אלומיניום לא תצטרכו להתמודד עם זה והתחזוקה שלה קלה הרבה יותר.

מחיר

סוגעלותכולל
פרגולה עם קיט התקנה עצמית490 ₪ ללא מע"מ למטר רבוע
פרגולה כולל התקנה800 ₪ ללא מע"מ למטר רבוע

ישנם אלמנטים מסוימים שייקרו את התקנת הפרגולה, כגון התקנה של פרגולה חשמלית או לחילופין בחירה בפרגולה מאלומיניום דמוי עץ, שיקר יותר מאלומיניום רגיל.

עמידות

בהמשך לקלות התחזוקה של פרגולה מאלומיניום יש לציין גם את העמידות שלה לאורך שנים. העובדה שאלומיניום לא מחליד או מתפורר עם הזמן וודאי תורם לעמידות הפרגולה לאורך שנים, אך זה לא מסתכם בזה: פרגולת אלומניום עמידה בפני לחות ובפני קרינה חזקה של שמש, מה שנותן לה יתרון על פני מתכת ועץ.

צבע

בסופו של דבר מה שמשפיע על איך שהפרגולה נראית זה בין השאר הצבע והצביעה שלה. פרגולת אלומיניום צריכה להיצבע בטכניקה של צביעה בתנור ששומרת על עמידות הצביעה לאורך זמן כך שגם שנים לאחר הפרגולה זה נראה כאילו היא הותקנה אתמול.

עיצוב

אלומיניום הוא חומר גמיש ונוח לעיצוב וקיימים מגוון סוגי עיצובים שתוכלו לבחור מבניהם כאשר אתם בונים פרגולה מאלומיניום. המראה של האלומיניום הוא מראה חדשני ואסתטי שמזכיר הייטק ואת העולם החדש שאנו חיים בו.

פרגולות אלומיניום תמונות שלנו

הכירו את:

פרגולה אלומיניום דמוי עץ – לנהנים מכל העולמות

אם אתם מתלבטים ומתחבטים בין המראה הקלאסי והכפרי שמאפשרת פרגולה מעץ לבין שלל היתרונות שמאפשרת פרגולה מאלומיניום, תשמחו לדעת שאתם כבר לא צריכים לבחור. למעוניינים ישנה אפשרות להתקין פרגולה מאלומיניום דמוי עץ – כלומר, הפרגולה עשויה מאלומיניום אך נראית כמו פרגולה מעץ. ממש כמו פרגולה רגילה מאלומיניום, היא עמידה בפני פגעי מזג האוויר ואינה מפגעת מלחות וקרינת השמש, אך היא מספקת את היתרון החזותי של פרגולה מעץ שרבים אוהבים. 

פרגולות אלומיניום לפי שיטת ההתקנה

לאחר שבחרתם את חומר הגלם ממנו תתקינו את הפרגולה, יש לבחור גם את שיטת ההתקנה. באופן כללי ניתן להגיד שפרגולות מתחלקות לשניים לפי שיטת ההתקנה:

דבר שני:

לבחור פרגולה לפי סוג ההתקנה

באופן כללי פרגולה תלויה מתאימה יותר למקומות קטנים בהם אין מקום לארבע עמודים. מבחינת הבדלי המחירים, ברוב המקרים פרגולה תלויה היא יקרה יותר, אך מכיוון שבפרגולה עומדת יש צורך ב-4 קורות פער המחירים מצטמצם וברוב המקרים הוא לא מאוד משמעותי.

פרגולה תלויה

פרגולה תלויה היא פרגולה שתלויה במשהו – ובמקרה שלנו בקיר חיצוני או במבנה כלשהו. פרגולה תלויה נשענת על 2 עמודים שמצאים ממרחק שווה מהקיר עליה היא תלויה או מחוברת, כאשר על העמודים מונחת קורת גשר ולעיתים מותקנת גם קורה מקבילה בקיר עליו תלויה הפרגולה. במידה ואתם בוחרים בפרגולה תלויה יש לוודא שהחיבורים חזקים מספיק, וכן שהקיר חזק מספיק כדי לתמוך בפרגולה.

פרגולה עומדת

פרגולה עומדת היא פרגולה הנשענת על 4 עמודים באופן עצמאי, ולא רק שניים כמו בפרגולה תלויה. פרגולה עצמאית בדרך כלל פחות יציבה מאשר פרגולה תלויה, ולכן חשוב להשקיע ביציבות של העמודים עליהם ניצבת ונתמכת הפרגולה ובחיבורים חזקים.

דבר שלישי:

פרגולה לפי סוג ההצללה

עוד סיווג לפיו ניתן לבחור פרגולה הוא מידת ההצללה. באופן כללי ניתן לחלק זאת לשלושה:

פרגולה פתוחה

פרגולה פתוחה היא פרגולה שלא מספקת הצללה או מספקת הצללה מעטה. זאת פרגולה שמתאימה לישיבה בחוץ בימים נעימים ולא מאוד חמים, והיתרון הגדול שלה הוא שהיא לא חוסמת זרימה של אוויר ואינה כולאת אוויר חם תחתיה. החיסרון הוא כמובן ההצללה המופחתת, מה שמורגש בימים של שמש חזקה.

פרגולה סגורה

פרגולה סגורה היא פרגולה מעליה יש “גג” שמספקת מידה גבוהה של הצללה. כמובן שיש לפרגולות מגוון כיסויים שמספקים מידות הצללה שונות כאשר אתם יכולים לבחור את סוג הכיסוי המתאים למידת ההצללה שאתם רוצים.

פרגולה חשמלית

פרגולה חשמלית מאפשרת לכם לשלוט במידת ההצללה ובמקרים מסוימים גם בתכונות נוספות שלה. היתרון הגדול שלה הוא שאתם לא מתחייבים פעם אחת למידת ההצללה הרצויה כמו בפרגולה סטטית, ובימים של שמש חזקה תוכלו לצמצם את תריסיה ולחסום את קרינת השמש ובימים שהשמש נעימה ואתם רוצים להשתזף קצת תוכלו לפתוח את התריסים ולהנות ממזג האוויר.

שדרוגים נוספים למרחב החיצוני של הבית

אנו מציעים שירותים נוספים לשדרוג הגינה, המרפסת או החנייה:

פרגולה למטבח חוץ

אחת הדרכים ליהנות באמת מהחצר היא באמצעות מטבח חוץ, בו ניתן לבשל לכל המשפחה או לעשות ברביקיו. הבעיה היא שהשמש נוטה להרוס את ריהוט החוץ ורהיטי המטבח, והפתרון לכך היא התקנה של קירוי למטבח החוץ שלכם כמו פרגולה מתאימה. אצלנו תוכלו להשיג גם מטבחי חוץ אלומיניום איכותיים הכוללים גרילים והאביזרים הטובים בשוק, נפוליאון, ג’קסון, נירוסטה איכותית ועוד. לחצו פה לצפייה במטבח חוץ 

קירוי החניה

זה לא נעים להיכנס לרכב ביום קיצי כאשר הרכב עמד כל היום בשמש ולהתבשל בתוכו. האמת חייבת להיאמר – גם רכבים צריכים צל, ומומלץ מאוד לדאוג שבחניה הפרטית שלכם אכן יהיה לרכב שלכם צל. פרגולה לחניה היא הפתרון האופטימלי לכך ששומר על הרכב מפני קרינה יתרה ומסייע לכם להנות מנסיעה נעימה יותר.

קירוי לדלתות כניסה

כי אין סיבה שמי שעומד בדלת שלכם יסבול משמש חזקה או מגשם. מומלץ להתקין קירוי לדלתות הכניסה כדי שאם אתם מסתבכים לדקה עם המפתחות לפחות תהיו מוגנים משמש או גשם. דלתות כניסה נשמרות הרבה יותר זמן מהבחינה הטכנית מכנית וגם מבחינת דהיית הצבעים, כאשר ישנו קירוי מגן מעל הדלת. כשמדובר בדלתות כניסה מעוצבות ויוקרתיות שמחירן אינו זול, הגנה על הדלת היא אלמנט חשוב מאוד.

השאירו פרטים
Call Now Button דילוג לתוכן