מה שמים על גג הפרגולה?

קירוי לגג פרגולה

כיום יש מגוון רחב של פרגולות – פרגולות מקורות, פרגולות לא מקורות, פרגולות עם קירות וכיוצא בזה. גם בבחירת הכיסוי העליון של הפרגולה תעמדו בפני מספר אפשרויות. לא כל אפשרות תתאים לכם מסיבות שונות, לכן כדאי לשקול היטב את הבחירה ואף להתייעץ עם איש מקצוע. 

רוצים לדעת מה האופציות שלכם ? בשביל זה הבאנו לכם את הכתבה הבאה.

בחירת הקירוי הנכון

מגוון הפרגולות היום הוא רחב מאוד, וכך גם מגוון הכיסויים שלהן. לפני שאתם שמים גג לפרגולה חשבו על העיצוב, איכות החומר, מטרת הכיסוי והתאמת הגג לחוזק הפרגולה. יש כיסויים לפרגולה שלא תוכלו להוריד וכאלה שתוכלו, כדאי גם לשקול את זה לפני ששמים כיסוי תמידי. חשוב לשמור על האווירה הטבעית והנעימה של הפרגולה ולוודא שהכיסוי שלה לא מבטל את האווירה שלה. 

על מה כדאי לכם לחשוב ?

עיצוב

כדאי להתאים את הגג של המרפסת לעיצוב הכולל של הבית. העיצוב יכול להיפגם אם מכניסים אליו משהו לא שייך או משהו מוזנח. אם בחרתם להשקיע בעיצוב הבית – התאימו גם את גג הפרגולה לעיצוב שלכם.

צל

חישבו האם אתם מעוניינים בצל, ואם כן מה הרמה של הצל שאתם רוצים. יש רמות שנות של הצללה – אטימה מוחלטת, גג במבוק וגג של קורות שמשאיר חריצי אור. התאימו את הגג לצורך שלכם, אבל גם פה כדאי להתחשב בעיצוב, למשל הרבה פעמים אטימה מוחלטת הורסת את המראה הקליל של המרפסת.

פרטיות

אם אתם גרים בבניין ואתם מעוניינים שהשכנים מלמעלה לא יציצו לכם, כדאי לכם לשים כיסוי למרפסת – לא חייבים להשתמש בחומר אטום לחלוטין, עדיף להשתמש בחומר קל ולא מסיבי שמספיק בשביל לחסום את המבטים. חומר אטום יהפוך את המרפסת למעין חדר והאווירה תרד.

הגנה מגשם

אם זו המטרה יש להשתמש בחומרים תואמים – רעפים, יריעות פלאסטיק מתאימות ועוד. אם אתם נורא רוצים עץ תוכלו למצוא עץ עטוף בחומרים עמידים, אך וודאי שעדיף להימנע מכך. כמו כן, ניתן לכסות את הפרגולה רק בימי החורף, אם אתם לא רוצים צל בקיץ.

השארת פרטים ליצירת קשר
טלפון
073-7969733

אילו חומרים יש לקירוי גג הפרגולה?

פנל מבודד

כיסוי שמשמש בדר כלל לסגירה קבועה, כמו סגירת מרפסת. הפנל מגיע בחתיכות, כל חתיכה עשויה משתי יריעות של פח איסכורית שמונח ביניהן קלקר מבודד. גג זה חזק מאוד ולא דורש כמעט תיקונים.

סנטף

חומר פלאסטי שמגיע בהרבה צבעים וגדלים. הסנטף קל, גמיש ועשוי לוחות פוליקרבונט וניתן להתקין אותו כמעט בכל פרגולה. היתרונות הבולטים שלו הם – עמידות, צורך מועט בתחזוקה והיכולת לשלב אתו מבחינה עיצובית. את הסנטף ניתן להזמין ברמת שקיפות שונה בהתאם לרצונכם, חשוב לציין שככל שהוא יהיה שקוף יותר יהיה יותר אור בפרגולה. בנוסף, הסנטף כה חזק שניתן לדרוך וללכת עליו והוא לא ישבר.

פוליגל

חומר פלאסטי שמגיע במגוון עוביים. לפוליגל מראה אסתטי וניתן להזמין גם אתו ברמות שקיפות שונות.

PVC

יריעות אלו עמידות לחלוטין מפני גשם, אך זהו לא יתרונם היחידי. ניתן לגלגל אותן כשמעוניינים לחשוף את הפרגולה, למשל בחג הסוכות. החומר שלהן חזק ועמיד מאוד, על אף שמדובר ביריעה.

התאמת הפרגולה למבנה

ההתאמה החשובה היא ההתאמה ההנדסית, כלומר לוודא שהמבנה יכול לשאת את משקל הגג של הפרגולה. למשל, לא כל פרגולה יכולה לשאת משקל של רעפים, חושב לבדוק את זה לפני עם איש המקצוע אתו אתם עובדים. אם מדובר בתוספת מאוחרת לפרגולה אלומיניום, ניתן לבצע שינויים במבנה כדי לאפשר את הגג שאתם רוצים, אך המקרה זה תצטרכו לשקול את העלויות.

השארת פרטים ליצירת קשר
טלפון
073-7969733
השאירו פרטים
Call Now Button דילוג לתוכן